Pages

Tuesday 28 January 2014

Pumped up...

Alhamdulillah.. Hari ni bermula dengan lancar.. Walaupun agak lambat.. Namun secara asasnya lebih produktif dari semalam dalam pelbagai perkara..
 
Alhamdulillah jugak hari ni aku tandatangan kontrak baru.. Aku dah decide untuk mulakan hidup aku dalam haluan yang aku pilih.. InshaAllah semoga ianya baik untuk aku..
 
Lepas selesai je tandatangan.. Terus satu amanah yang tak terjangka menerjah tiba.. Sorang pelajar tahun akhir datang jumpa aku.. Dengan mata yang sayu mula bercerita masalah kajian beliau.. Aduh, makin dia cerita makin matanya mula berkaca.. Aduh sudah... Jangan la nak nangis kat sini bang.. Tak macho kot.. So aku terus tukar tajuk perbualan, ubah supaya kembali ceria..
 
Aku tak salahkan dia, sebab bukan salah dia.. Research pun bukan semuanya mudah, semuanya indah.. Cuma mungkin apa yang dia hadapi itu terlalu besar untuk dirinya.. Dan sejak aku mula menulis tesis aku ignore semua ini.. Agak kejam namun mungkin ini permulaan untuk aku sambung tugas mendidik aku.. 
 
Bukankah hidup ini antara tujuan dia untuk memudahkan hidup insan lain, melapangkan hidup insan lain dan tidak sesekali menyempitkan hidup mereka.. Maka aku rasakan aku kena penuhi tanggungjawab ini buat masa ini..
 
Perihal tesis? itu manageable.. Lagipun inshaAllah kalau aku tolong orang, Allah akan tolong aku dalam pelbagai perkara lain..
 
Lagipun bidang yang dia mintak tolong dalam ruang lingkup pemikiran aku.. Maka tak salah bukan?
 
Buat masa ni aku bersyukur.. Hidup makin mudah dan dipermudahkan.. Siapa sangka ribut taufan beberapa minggu lalu adalah untuk menghasilkan jalan yang lebih cantik dan lebih baik untuk aku lalui.. Walaupun ributnya masih tak reda namun jalan yang terbentang cukup awesome..
 
Terima kasih Ya Allah kerana dikau membuka peluang untuk aku mengembangkan payung-payung anak yatim yang sedia ada ke tahap yang berbeza..
 
Dikau berikan aku peluang untuk menubuhkan yayasan untuk membantu mereka yang memerlukan.. Walaupun ianya baru satu permulaan.. InshaAllah dengan izinMu ianya akan berkembang dengan lebih mekar..
 
Hari ini dikau berikan aku rahmat dan ketenangan padaku.. Moga dikau berikan pada insan-insan lain yang turut memerlukannya kerana Dikau Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani..
 
~Alhamdulillah, tak sangka gaji part-time kerja kali ini sama dengan gaji full-time driver bus.. Akan aku gunakan peluang ini sebaik mungkin.. InshaAllah dengan keredhaanMu akan ku teruskan hidup ini~

No comments: