Pages

Thursday 23 January 2014

24 jam dah..

Lepas 24 jam, withdrawal syndrome makin tak menentu.. Pagi-pagi tadi dah terfikir nak main-main dengan the sweet smell of death with the tingling burning sensation mixture.. Cuma akal ini masih rasional untuk tidak terus mengambil jalan pintas.. The will to move forward even though there are no visible progress are an obvious extraordinary efforts.. So nak tak nak kena jugak bertahan.. It will get easier and easier..

Alhamdulillah, selain that hiccup hari ini hidup berjalan dengan baik.. Tambahan dengan niat di hati untuk berpuasa mematahkan lagi bisikan-bisikan syaitan untuk terus melakukan kejahatan.. I'm looking forward untuk kelas hadith malam ni.. Sejak hari ke hari attending that hadith session, it help.. Indeed in help.. Rasa seolah-olah pesan Rasulullah saw memang tepat menusuk jiwa.. Dari permulaan kelas pembelajaran yang bermula dengan niat, istiqamah dan nilai kesabaran.. Semalam dapat pulak hadith pasal taubat dan penyesalan.. Memang smack on the face.. Cuma terasa kelembutan Rasulullah saw dalam mendidik umatnya.. Indahnya kasih sayangmu wahai kekasih Allah..

Hari ini ada beberapa amanah dan tanggungjawab yang aku perlu laksanakan.. Entah kenapa budak-budak lab tetiba terbukak hati nak suruh aku buat meeting untuk cross-check kerja diorang.. Diorang ingat aku superstar ke apa nak tengok and endorse kerja diorang.. Salah pilih orang kot.. Aku ni picisan jer bak melukut ditepi gantang.. Sapa nak tengok dan siapa nak dengar.. Never kot.. Tin kosong pun lagi baik.. Anyway, dah diorang mintak nasihat.. Maka InshaAllah aku akan cuba tunaikan sebaik mungkin..

Buat masa ni pulak, aku tengah merancang untuk bina tabung kecemasan melalui konsep dan konteks wakaf.. Cuma selama ni aku buat sorang2.. Kali ini nak mula ketengahkan idea kat orang-orang lain kot.. Mana tau dapat membantu sedikit sebanyak dan dapat tinggalkan sesuatu yang bermanfaat kat alam fatarmogana ni..

Lepas tu, aku mula gatal tangan bukak email.. Bukan apa, aku dah tak larat di gantung tak bertali dengan JPA.. Aku tak kisah dah apa kata putus dia... Tup, tup.. JPA tak hantar email lagi tapi.. Alhamdulillah, Allah tu akan sentiasa merancang yang terbaik untuk hambanya.. Pabila kita berdoa pada Allah swt.. Dia akan sentiasa makbulkan doa hambanya cuma pabila kita rasa doa kita tak termakbul.. Sebenarnya bukan tak termakbul tapi DiriNya akan sentiasa memakbulkan doa itu pada saat dan ketika yang terbaik untuk diri kita.. 

So bila aku bukak satu email ini.. Baca dari atas sampai bawah.. Sampai ke semua CC nyer email.. Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi.. Itu jer yang mampu aku ucapkan..

Betullah kata-kata insan yang terdahulu.. Bersabarlah kerana dengan sabar dan kemudian usaha.. Setiap masalah itu akan selesai akhirnya kerana dunia ini takkan kekal.. begitu juga dengan masalah mahupun kesenangan yang kita ada.. Pabila kita tahu ianya takkan kekal.. Dada ini akan jadi lapang dan tenang sepanjang masa, sepanjang zaman..

Alhamdulillah syukur ke hadrat Ilahi kerana sentiasa berikan yang terbaik pada diriku di masa dan saat yang terbaik untuk diriku..

 

No comments: