Pages

Thursday 16 January 2014

Nombor dan kehidupan..

Aku rasa akan tiba jugak masa untuk aku start cacar-merba kan blog ni.. Memang tak sah kalau tak sampai satu tahap dalam pusingan hidup aku yang aku akan tarah balik blog ni.. Luahkan emosi yang merepek tahap dewata raya..

Maka aku tak nasihatkan sesiapa untuk membuang masa korang yang berharga untuk terus baca post kali ini.. Sebab ianya akan menjadi satu repekan yang berpanjangan..

So untuk anti-klimaks.. Meh aku mulakan dengan aku dah bosan dengan hidup ini.. Kan aku dah cakap... Klise... Klise...

Aku makin tak faham dengan hidup ini.. Apabila semuanya benda nak dinomborkan.. Tempat pertama la... 10 terbaik dunia la... Yang pertama hasilkan itu dan ini la.. Korang tau tak nombor tu satu tekanan hidup.. Tekanan!!!!!!!!!.. Tak habis dengan tu.. Bila zaman ijazah dulu.. Pasal pointer la.. 4 flat la.. 1 class la... 2nd class upper la.. Dan sebagainya.. Bila masuk dunia lain.. Ranking itu dan ini.. What the %&!£%!!!!

Akhirnya aku kembali kepada diri aku yang aku tak suka.. Shutting down myself from the world.. Serius tak larat dengan expectation dari luar dan dalam diri aku sendiri.. Sampaikan aku rasa hidup ni satu repekan semata-mata.. Banyak giler benda nak buat dan sebagainya..

Yeah, aku tau ni petanda pertama aku dah burnout.. Banyak sangat nak buat.. Overwhelm dengan kehidupan dan sebagainya.. Yeah aku akan regret (tak kot) post benda alah ni kat alam maya... Tapi biarlah.. Malas nak fikir akibat dia nanti (Matilah aku bila benda ni haunt hidup aku 5-10 tahun akan datang)

Anway, aku tak rasa nombor sebagai satu ukuran yang adil.. Lagi-lagi untuk benda yang subjektif dan tak bersifat fizikal.. Dan akhirnya buat orang yang blurr dan ntah pape macam aku ni terus jadi sampah masyarakat..

Rasanya ilmu dalam badan aku ni makin deteriorate slowly.. Macam akan hilang ditelan zaman begitu sahaja.. Penat dan tak larat.. Aku kalau boleh nak baring dan tak bangun2.. Letih ar dengan semua benda ni.. Nak faham sorang2.. Nak kunyah sorang2.. Ingatkan bila ada orang lain dalam hidup ni, takde la bosan mana.. Realiti tetap realiti.. Suck-up and move on (Korang senang la cakap kang.. Sepak kang baru tau.. Ni emosi tahap ape pun aku tak tau).. 

Anyway.. aku rasa dah terlambat dah untuk revert balik pandangan aku as walk away sequencing dah berjalan pun.. At least bila aku froze and self-destruct takde la sape2 akan kena collateral damage.. Keep the damaged to minimum aite..

This is just toooooo much!!!!!!!!!!....


No comments: