Pages

Monday 27 January 2014

Akhirnya telah tiba masa untuk mereka kembali..

Selamat kembali 7 jeneral hati yang aku nanti-nantikan selama ini.. Akhirnya telah lengkap semua persiapan yang dilaksanakan dengan teliti sejak beberapa tahun yang lalu.. Dengan kembalinya semua jeneral hati yang telah melengkapkan tugasan masing-masing, sudah tiba masa untuk melangkah dalam dunia baru, fasa baru dan alam baru..

Ini tak bermakna aku akan tinggalkan kisah hidup dan dunia yang aku bina sebelum ini.. Ianya hanya akan membawa perubahan yang drastik.. Risiko akan meningkat berkali ganda.. Perjuangan akan lebih tertumpu dalam beberapa perkara utama.. Reaksi ekstrem dan 'En' akan mula dikekalkan 24 jam sehari.. Setiap minit adalah sesuatu yang bermakna.. Kalau nak kata tiada lagi masa untuk jadi budak-budak tipu la kan sebab tu dah jadi tugasan untuk salah satu jeneral hati yang ada.. 

Pendekatan peperangan kali ini dalam bentuk yang berbeza.. Meskipun 7 jeneral takkan sesekali melambangkan angka dalam perjuangan.. Harapnya ianya cukup untuk membawa perubahan yang aku inginkan..

Ada masanya aku berharap aku boleh hidup normal seperti manusia biasa.. Namun fasa 10 tahun yang lalu mengubah segala-galanya.. Pabila aku mula mempersoalkan apa yang normal, apa yang menjadi kebiasaan.. Atas dasar apa common sense wujud.. Maka itulah bermula percaturan untuk aku tinggalkan hidup yang dikatakan normal..

Ada masanya aku jatuh terduduk dan dambakan kehidupan biasa dan normal.. Namun, itu bukan pilihan aku dan jauh dari hak kehidupan aku.. Suatu masa dulu, ini janji aku.. Ini janji kami bertujuh.. Janji yang pasti akan kami kotakan.. 

Pada mulanya aku ingin justifikasikan asas perjuangan ini dalam bentuk yang lebih luas.. Skop yang lebih lebar.. Namun setelah hati ini mula berbincang dan musyuwarah.. 7 jeneral sudah mencukupi.. Kami bertujuh.. Tidak perlu untuk libatkan orang luar dalam dunia ini..

Sudah cukup onar dan duri.. Amarah dan dengki.. Kemusnahan dan kesengsaraan.. Maka tak perlu untuk kami tambah semua itu lagi.. Tak perlu untuk kami tanam perasaan itu pada orang lain.. Tidak perlu ada lagi keperitan seperti itu..

Tiba masanya untuk kami mengorak langkah, membina jalan yang lebih bahagia.. Jalan yang penuh ketenangan.. Jalan yang dibina atas dasar kasih dan sayang.. Atas dasar untuk mencari keredhaan Ilahi dalam meneruskan kehidupan sebagai seorang pengembara di dunia ini..

Selamat kembali wahai hati bertujuh.. 

The world is yours now..

Have fun and make full used of it.. 

No comments: