Pages

Monday 3 December 2012

Get a grip.. Jangan musnahkan hidup orang lain atau diri sendiri..

Aduhai, ni la masalah aku bila dah selesa sikit.. Pantang nampak hidup ni selesa.. Ade je jalan aku cuba nak gundah gulanakan dan musnahkan keamanan time-time macam ni.. Aku rasa aku still tak dapatkan solve internal issue ni lagi ar.. Bukan apa, bila aku selesa je.. Abis habit lama datang balik.. Datang plak berturut-turut.. Ape ke hal pun aku tak tau.. Kalau habit tu bawak kebaikan tak pe la jugak.. Yang ni 100% salah dan tak patut diulangi.. Yet aku ulang jugak setiap tahun or setiap term.. Ape yang aku tak puas pun aku tak tau.. Sampaikan ulang banyak kali kesilapan yang sama.. Pastu lepas sehari dua nyesal.. Fikir kenapa la aku buat benda bodoh tu lagi.. Kan dah pesan banyak kali.. 

Aku rasa benda ni boleh jadi benda besar gak last-last nanti.. Banyak dah kot aku nampak effect jangka panjang kalau aku tak ubah perangai on off on off ni.. Lepas tu sampai bila aku nak ada perangai budak-budak ni.. Come la.. tengok cermin sikit.. Dah tua kowt.. Dah pangkat pakcik dah tu.. Tak lama lagi start la keluar line-line kat dahi bagai.. Jadi janganlah ulang habit lama yang bakal memusnahkan diri ko sendiri.. Apatah lagi dalam proses tu ko musnahkan orang lain..

Dah time-time macam ni bukan senang nak buat kawan baru or cari sesiapa yang senang nak kamcheng dengan ko.. Maka jangan sesuka hati ko dah risk hilang kawan, hilang friendship.. 

P/S: Ke aku kene gi sesi kaunseling ni and put it on the table..

No comments: