Pages

Friday 14 December 2012

Congrats Khalif...

Akhirnya... bukan akhirnya la.. Alhamdulillah.. kawan aku, Khalif bakal melangsungkan perkahwinan beliau pada esok hari.. I'm really happy for him.. Dan tahniah kat Belle.. "Belle jaga Kalep tu elok-elok, untung giler ko dapat laki cam dia.. hard to get one like that these days".. Yeah itu pesanan aku untuk Belle..

Kalau aku nak citer pasal Kalep ni, tak tau nak mula dari mana.. Banyak perjalanan hidup yang aku berkongsi dengan dia.. Gaduh tu ada la tapi tak la sampai pernah bertumbuk.. Aku ingat lagi bila mula-mula jumpe dia waktu 1st year.. Ayat dia "Ko poyo ar Zamir".. Asal la sume orang cakap aku poyo kan.. Ataupun memang aku poyo la tu.. Kalau tak takde la orang cakap aku poyo kan.. Tapi aku taktau kenapa waktu time tu aku nak sangat kawan dengan dia dan geng-geng dia.. Mungkin sebab waktu tu aku baru abis dari persediaan aku dan aku sorang je budak laki dari persediaan aku.. Nak tak nak aku kene la cari kawan baru..

Yang aku suke pasal Kalep ni dia tak pernah anggap aku ni hebat or special.. Dia tak pernah cakap aku genius ke ape.. Gifted memang jauh lagi ar.. Benda ni buat aku selesa.. Sebab waktu aku 1st year, budak-budak lain ada la yang cakap macam tu.. Buat aku tak selesa.. Sebab aku tau aku antara yang paling muda.. Sebab majoriti kelas aku time tu umur dah 19-20 tahun dan aku masih 18 tahun.. Benda ni wat aku tak selasa sikit ar, sebab aku tak nak orang treat aku lain.. Tapi bukan dengan Kalep.. Dia jujur dalam setiap benda dan Impromptu dia tu bukan aku selesa.. Tetibe boleh je dia kuar ayat "Ko memang tak hebat pun" "Tu la bajet pandai lagi" "Aku memang tau ko tak pandai pun" "Ko ni bangsat ar Zamir" "Bongok dowh ko ni"... Ala ayat ni nampak je kasar padahal bila dia cakap tak la makan hati pun.. Jauh sekali..

Yup, tu Kalep yang aku kenal.. Senang dan selesa.. Selain dari tu aku suka semangat nak compete dia tu.. Bila dia tak puas hati memang dia usaha tahap giler ar.. Benda ni yang buat aku rasa tercabar dan excited.. Lagi dia usaha.. lagi aku usaha.. Kalau aku rasa dia beat aku or hampir beat aku.. Memang aku usaha habis-habisan ar untuk jadi lagi baik dari dia..

Dan yang best lagi bila borak pasal research dengan dia.. Idea aku berkembang dengan jauh lagi.. Cara dia pikir memang mantap ar.. Dia selalu nampak bahagian yang aku selalu terlepas pandang.. Ala-ala saling menlengkapi la ni..

Dan banyak pengalaman research aku bermula dengan dia... Dialah yang jadi rakan aku bila aku start wat projek dengan Prof Halimaton Hamdan.. Kalep yang teman aku siang dan malam.. Banyak idea dia yang bukak minda aku dalam interpretasi Aerogel milik Prof Halimaton.. Sampaikan kitaorang jumpa banyak jalan dan kaedah baru nak memanipulasikan produk tu.. 

He is a good man.. A good friend indeed.. Tadi baru lepas telefon dia dan ucapkan tahniah serta mintak maaf sebab tak dapat hadir.. Dia antara kawan aku yang aku nak tengok sangat bila dia mula mendirikan rumahtangga.. He is such a good man.. Dan akhirnya dia InsyaAllah selamat mendirikan rumahtangga esok hari.. Dalam semua perkara dia selalu di hadapan aku.. Mungkin dia tak tau.. Tapi he is the one that I've look upon to.. Banyak aku belajar bila kawan dengan dia.. Pasal belajar, research, kehidupan dan tinggi rendah langit ni.. I'm happy for you Bro.. I'm really happy to hear your voice.. Have a blessed day tomorrow and till the end of your life.. 


No comments: