Pages

Monday 3 October 2011

Teori menjadi Realiti..

Great Monday I guess.. Alhamdulillah, teori dan gerak hati memberikan makna yang cukup besar hari ini.. Walaupun aku tak boleh terlalu gembira untuk hari ini kerna baru data permulaan.. prelimenary katekan.. tapi hasilnya cukup untuk aku menadah tangan lalu sujud di hadapan mu wahai Tuhan yang Maha Esa.. Walaupun ianya sebesar zarah.. walaupun perubahan yang berlaku hanya melibatkan beberapa molekul.. namun maknanya cukup besar buat hambamu yang masih tercari-cari haluan percutiannya.. Akhirnya, dari seribu satu teori yang aku cuba utarakan.. Dikau berikan yang ini padaku.. Dikau menjawab pertanyaan aku dengan harapan ini.. Harapan yang membuatkan aku akan lebih menanti hari esok.. Walaupun aku sedar kebarangkalian untuk ianya tidak menjadi esok hari sangatlah tinggi.. ataupun ianya tidak akan melepasi fasa seterusnya.. namun ianya menjawab satu dari seribu or even beribu teori yang aku utarakan.. Jika benar inilah jawapannya.. Aku mampu keluar dari kegelapan ini.. aku mampu membina jalan keluar dari gua yang kelam ini.. walaupun terpaksa membina jalan baru.. dengan menggunakan kudrat ini.. akan aku laksanakan.. kerna.. Kau telah memberikan petunjuk yang terbaik buat diriku..

P/s: semoga ammonia terus menjadi kunci dalam mengakhiri percutian kali ini..

No comments: