Pages

Monday 10 October 2011

Hari yang memabukkan..

Silap besar la hari nie terbangun lambat.. lupe pulak budak-budak undergrad dah start kelas.. so bile aku kluar rumah pukul 8.30 pg... adoii.. ramai plak dah budak-budak nie bersepah di bahu jalan.. dah la jalan macam itik.. pastu terhegeh2.. pagi-pagi dah wat mood aku spoil.. haha.. so next time ingat.. kalo nak pegi.. before 8 pagi atau lepaskan pukul 9 dulu.. serabut dowh budak-budak nie.. (padahal dulu aku pown budak undegrad gak kan.. hehe..)

So masuk je lab pagi nie.. berjumpe dengan En. Paul.. borak-borak mesra jap.. dia dia bercerita pasal dia nak run SEM.. saje-saje tengok sampel yang student dia buat dulu.. nak improve kan pape yang patut.. Then, dia mencari solvent atau bahasa melayunyer pelarut.. cari-cari punya cari dia tak jumpe.. aku pown nak gune gak.. so aku mencari n tak jumpe... selepas diselongkar satu lab.. aku jumpe hampir 16 botol pelarut yang kosong.. dan En Paul berpesan pada aku.. Kalau awak boleh tolong.. luangkan masa sekejap isi semua botol nie.. susah la kalo takde pelarut.. saya pown tak faham kenapa takde orang yang nak isi (aku setuju.. selalu aku jer yang isi)... So dengan rendah hati aku cakap okay..

Then mula la sesi mengisi sume minuman yang memabukkan dalam botol-botol pelarut tu.. ade Metanol, Etanol. Isopropanol dan Acetone.. Lepas luangkan masa.. kepala aku pown rasa ringan jer.. mabukkah sudah? aku pown tak pasti sebab tak penah mabukkan.. lepas kepala ringan.. rasa mual dan loya... hehe.. kalo betul sebab mabuk memang rasional la.. sebab beer pown 4% jer alkohol, wine dalam 8% kowt.. dan paling teruk vodka 40%.. yang aku tuang dalam btol pelarut tu sume 99.99%.. so kalo mabuk memang wajib la.. dah la hidung aku memang dekat jer dengan botol-botol nie... So layankan je la hari yang memabukkan hari nie..

No comments: