Pages

Monday 3 October 2011

Patutkah...

Alhamdulillah, rasanya nie kali pertama dalam tahun nie fenomena monday blues tidak menerjah ke tingkap hidup aku.. hari nie semuanya berjalan dengan lancar.. sume kerja percutian bermula dengan baik.. Ammonia setup telah berjalan.. Analisis Raman dan PL dilaksanakan dengan serentak.. InsyaAllah sampel kolaborasi Jo dan Saufi akan mula dianalisis minggu ini.. Kerja-kerja kolaborasi lain akan cuba dipercepatkan.. Cuma mengelak sedikit dari berjumpa pakcik Neil.. elak nak buat kerja modelling untuk minggu nie.. Alasan =  Malas.. haha.. sebab keje eksperimen lagi menarik kan.. lagi-lagi minggu ni guna ammonia.. kene la bersemangat sikit..

Kerja-kerja yang terus bertangguh seperti menyemak proposal dan IP sendiri akan terus ditangguhkan.. Kerja-kerja MCB macam kene tangguh je lagi... Adus, dah bersusun dah.. dengan nak update info, masukkan info baru, claim sana, claim sini.. Bila la aku nak buat.. Bak kata orang kalau tak ikhlas memang susah nak buatkan.. So ikhlaskah aku.. haha.. hanya aku je tau.. Nak tak nak kene buat dan akan cuba diusahakan.. InsyaAllah.. So kene mintak maaf pada peng'claim'-peng'claim' kalau urusan lambat.. 

So patutkah aku menambah lagi kerja lain.. or bak kata kawan aku; tanggungjawab sosial.. Kalo tak laksanakan memang bukan zamir la kan.. takkan hidup untuk diri sendiri jer babe.. tak mencabar la hidup nie.. Kata kene give back to society.. The more you give the more you get back.. So, tanggungjawab sosial akan terus dilaksanakan.. cuma macam biasa, dah lame tak buat.. so skill berkarat la pulak.. sebab bila buat benda alah nie.. tak boleh lah nampak terlalu picky or pushy.. sebab kalo jadi macam tu.. hilanglah makna tanggungjawab sosial tu.. InsyaAllah akan diteruskan..

Next.. urusan GOP.. insyaAllah makin selesai... kowt.. kene tunggu kate putus dari team kat Malaysia..

Pape pown, menjawab title post.. memang patut pown buat semua nie.. sebab ape... bak kata Rahman suatu masa dulu.. Only busy people have time... or something like that.. aku dah lupe ar.. nie ayat dia cakap kt aku time busy giler dengan PESAT n banyak benda alah dulu.. ke busy dengan debat? aku pown tak ingat.. tapi somehow make sense ayat dia dalam maksud tersirat...

P/s: Xtreme Mode Dynasty Warrior 5 tak sampai pown mission 20 lagi.. camne nie.. susah nyer nak merancang strategi sebagai Jeneral tentera nie..

No comments: