Pages

Tuesday 11 October 2011

Mentaliti ku masih belum ditahap memuaskan..

Aku akui, diriku bukan lah sempurna.. cewah dah macam lirik lagu la plak.. tapi mmg aku akui diriku tidak sempurna.. bagi yang mengenali diriku.. sudah pasti mereka lebih mengetahui.. memang banyak kelemahan ku.. baik dari segi fizikal, mental mahupun emosi.. nie ape kes nie.. pi cter kelemahan sendiri kat satu dunia.. bukan niat aku nak membuka aib sendiri tapi demi mengajar diriku untuk menjadi lebih baik..

So kisahnya bermula macam nie.. ada sorg kawan aku nie.. dia kene buat reaction 18 jam.. so kene la start awal pagi.. dalam pkul 7.. kt sini 7 pg wat keje still dalam waktu subuh lagi tau.. so faham-faham la kan kalo mat salleh kene buat keje seawal nie, mmg mustahil dan kalau kene buat tu mmg terpaksa benar la buat keje.. So nak dijadikan cerita.. dia sampai.. baru nak start reaction.. dia pegi check tong gas.. empty... kalo aku.. mmg hangin la satu badan.. sebab baru 2 minggu tukar tong gas.. minggu lepas check penuh lagi.. ttbe hari nie dah empty.. kalo aku dah mengamuk satu lab lepas tu memang takde mood langsung..

tapi ape reaksi dia..

Dengan chill nyer.. dia cakap kt aku, its okay (sambil menolak tong gas tu ke cylinder bay).. dia terus amek tong gas baru dan pasang.. dia switch on sume valve dan start reaction.. lepas tu dia cari punca kebocoran.. mmg dekat ada satu alat nie yang slalu buat masalah.. dia terus disconnect,  dan seal bocor alat tu.. then dia cakap kt aku its done.. but we have to stay a bit longer because I start my reaction a bit late.. I'm really sorry.. Is it okay with you?

What....

Giler la mamat nie.. walaupun bukan orang Islam but he act like one.. Such a great gentleman and considerate people.. Dari menunding jari dia terus menyelesaikan masalah.. memang jauh panggang dari api pemikiran aku dengan dia.. Ya Allah, semoga dikau memberikan aku kekuatan untuk menjadi seperti beliau..

Dan aku setuju dengan kata-kata nie..

"If your're right, there is no point in getting mad"
"If your're wrong, there is no right for you to get mad"

No comments: