Pages

Tuesday 18 October 2011

Mimpi kisah lalu...

Aku pun tidak pasti kenapa.. kali ini mainan mimpiku membawa ke alam persekolahanku... kebiasaannya, mimpi di alam persekolahan melibatkan kisah suka dan duka bersama rakan.. kenakalan sewaktu alam persekolahan.. sesi yang hampir membakar dewan sekolah.. memanipulasikan pengawal keselamatan.. bermain-main dengan warden asrama.. Fly dari asrama dengan teknik yang cukup sempurna..

Tapi...

mimpi kali ini mengimbau kisah percintaan ku suatu masa dahulu.. tidak dinafikan rasa kasih dan sayang itu benar-benar wujud.. namun disebabkan diri aku yang ego membuatkan dirimu terluka.. dan tidak pernah sesekali pun diri ini cuba meminta maaf dengan dirimu.. Dan sehingga saat ini.. tidak pernah sekali-kali aku cuba memberitahu perkara sebenar ianya berlaku.. Aku tidak menyesal dengan pilihanku (mungkin aku masih lagi dengan ego ku).. tapi aku masih rasa bersalah kerna tidak sesekali menceritakan perkara yang sebenar..

Semua yang ku lakukan untuk melindungi dirimu.. namun alasan tetap alasan dan aku masih lagi tidak perjelaskan pada dirimu.. Aku tahu itu hakmu, tapi tidak sesekali aku cuba menunaikannya.. Maafkan diriku ini..

Sejak saat kita berpisah.. aku berjanji pada diriku untuk tidak melukakan hati mana-mana perempuan lain dalam hidupku.. sejak kita berpisah aku tidak lagi cuba meluahkan perasaan pada sesiapa.. kerna aku risau, ianya akan berakhir seperti kita berdua.. pengakhiran yang melukakan dirimu.. Walaupun ada yang katakan ianya mungkin cinta monyet.. namun wujud sekelumit perasaan ikhlas dalam hubungan kita..

Aku masih lagi mengumpul kekuatan untuk menceritakan hal sebenar.. walaupun aku rasakan ianya tidak lagi relevan ataupun dirimu tidak lagi kisah akan semua ini.. namun rasa bersalah dalam diriku akan terus kekal sehingga ke akhirnya..

Maafkan daku dan semoga dikau bahagia senantiasa... Maafkan dosaku yang lalu wahai dirimu..

1 comment:

cik rye said...

omjayyyyy...

zamir jiwang...phewwiitttt...