Pages

Friday 7 October 2011

Selipar dalam makmal..

Tajuk nie kira panas kalo kat malaysia nie.. lagi-lagi dalam uni lame aku.. aku paham, kene pakai kasut sebab keselamatan dalam makmal.. memang reasonable.. haha.. so hari nie, first kt dalam lab kt bristol... aku pakai selipar.. bukan sengaja.. tapi dah sume orang excited.. so aku pown masuk je la lab pakai selipar..

Cerita bermula macam nie.. aku baru penat balik solat jumaat.. dan niat di hati nak sambung buat reaction dalam pukul 2.30.. tgk jam sket.. masih ade 15 minit lagi.. so jom la layan game sekejap.. tgh syok-syok layan game.. pakcik Neil plak masuk office (penyelia kedua aku).. terus dok sebelah aku.. (mana tak terkejut beruk aku).. tapi mat salleh kat sini cool.. dia datang jer.. dia kata boleh saya tengok gambar SEM yang awak tunjuk semalam tu.. sebab saya dah bercerita dekat kawan saya ini.. sambil memperkenalkan kawan dia..  Alamak.. cepat benarkah result aku sampai kat orang fizik.. dalam masa sehari jer.. ade dah orang berminat dengan result aku tu.. Alhamdulillah jika result tu membuka mata perlbagai pihak.. So terus dia tanya aku soklan.. n so on... dan seperti terasa kene ambush.. aku pown berusaha untuk menjawab dan juga untuk tidak menjawab.. sebab mane la sempat aku nak cari bahan untuk backup.. baru sangat ha aku dapat result tu.. 

Then aku menukar topik dengan aku cakap ade result baru.. nak tengok.. tapi aku lh tunjuk sampel sebab tak characterize lagi.. so dengan bangga nyer aku berlari-lari anak ke makmal diikuti oleh mereka berdua (baru aku sedar time tu aku masih berselipar).. diorg tak tegur.. so aku terus la dengan selamba pusing-pusing dalam makmal cari sampel aku.. dan tunjukkan kat diorg.. belek sana, belek sini.. tengok mickroskop dan sebagainya.. diorg happy.. dan cakap.. banyak benda kita boleh buat nie.. aku pown angguk-angguk jer.. takkan nak cakap tak plak kan.. diorg tengah happy tu..

So lepas dah penat lelah wat explain.. aku jumpe penyelia kesayangan plak.. berborak mesra pasal keje hari nie dan penemuan pelik.. dia pown pelik.. aku lagi pelik.. haha.. so layankan je la.. dia suruh wat further study lagi.. so layan.. Kesudahannya.. lepas tu aku terus tak buat keje dan jadi malas.. sampai la skang aku masih lagi pakai selipar.. hehehe..

Nie nak balik dah nie.. hari yang tak begitu produktif dalam lab tapi produktif dalam perbincangan.. okay la jugak kan.. So nak balik dulu...papai

P/S: Dynasty Warrior tunggu kepulanganku... Zaleha.. jumpe esok.. tak sabar nak untuk dengar sume cerita ko.. tak kisah la yang panas ataupun suam-suam kuku.. hehe...

No comments: