Pages

Tuesday 30 October 2012

It will get easier and easier...

Alhamdulillah.. Itu yang aku percaya dan terus percaya... Walaupun tak menafikan it will be a challenging future.. But it will get easier and easier.. Buat masa ni semua proses berjalan dengan lancar dan kalau takde aral melintang.. Hujung bulan depan aku akan menjejakkan kaki di bumi asing lain untuk sementara waktu.. Waktu mencari pendekatan dan solusi baru dalam mengharungi bahtera ilmu ni..

Baru sekejap tadi, Dr Rusmidah bertanyakan khabar dan sedikit sebanyak status percutian aku buat masa ini.. Alhamdulillah sejak kebelakngan ni aku dah makin nampak semuanya dengan lebih jelas.. Semuanya dah tersusun rapi.. Kini aku seolah-olah seperti Jeneral dalam mana-mana platoon.. Hanya memastikan semua tentera dan semua kelengkapan  lengkap dan bersiap sedia.. Secara tak langsung semuanya dah bersedia untuk peperangan kali ini.. Cuma perlaksanaan kali ini perlu lebih mantap dan jitu.. Alhamdulillah beberapa informal meeting sebelum ini pun telah memberikan seribu satu pencerahan dalam percutian kali ini.. Namun seperti biasa, kelakuan aku dan perangai aku yang sering kali menamatkan sesuatu projek as "Open Ended" Project.. Makan kerjanya takkan tamat dan takkan habis..

Buat masa ni, musim sejuk bakal menjelma namun aku tak pasti mengapa dan bagaimana semangat juang ini terus berkobar-kobar.. Waktu siang dan malam tak sesekali menjejaskan prestasi.. Malahan otak dan akal ini saling melengkapi dan berputar ligat dalam menyelesaikan pelbagai perkara.. Dan tanpa disangka-sangka aku nyer critical thinking stamina bleh bertahan lebih lama.. Rasa macam dulu balik.. Leh fikir 10 ke 20 jam critically.. Alhamdulillah syukur ke hadrat Ilahi kerana memberikan aku nikmat untuk berfikir dan bertindak dalam melakukan sesuatu yang membawa kebaikan pada diriku dan juga persekitaranku..

Cuma bila Hyda dah takde.. Rasa cuak pulak nak buat kerja malam-malam kat sekolah ni.. Erm.. Kene la mintak tolong orang untuk teman ni.. Aduhai, sapa la yang sudi nak teman ni.. Harapnya ada la yang sanggup.. XD

No comments: