Pages

Thursday 4 October 2012

6 5 4 3 2 1

Kalau tengok sekali lalu hidup aku kat sini macam ticking time bomb.. Mana tak nyer.. Bila aku mulakan percutian ni 2 tahun ++ (What!!! dah 2 tahun ++) ada 6 orang Malaysia yang buat bidang yang seakan sama dengan aku.. Bila hari bersilih ganti.. Bulan bertukar tahun.. Mula-mula kami berenam.. Lepas tu 5, kemudian 4.. Awal tahun ni ada 3.. Dan hari ni antara hari tiga bertukar menjadi dua.. DUUUUAAA..

Kalau nak tengok betul-betul tempoh percutian ni macam bom jangka masa dalam super slow motion speed ar.. Dan buat masa ni.. Aku yang terakhir dalam bidang aku kali ni.. Takde pun sesapa lagi yang nak masuk n join.. Adakah aku penamat legasi ataupun ada bakal pelajar Malaysia yang akan datang untuk menggantikan tempat kami berenam..

Bile aku toleh kebelakang dan mula berfikir.. Aku rasakan terlalu sikit yang aku kecapi.. Terlalu kecil pencapaian aku dari pelbagai segi.. Adakala aku terlintas untuk aku lakukan dengan lebih lagi.. Cuma aku tak pasti adakah ini yang dinamakan limitasi.. Yang mana setiap manusia akan mampu berevolusi sampai tahap-tahap tertentu dan tak mampu untuk mengatasi limitasi ini..

Walau macam mana pun kene usaha sehabis baik jugak.. So keje hari ni yang kene buat:

Siapkan MCD on Diamond Foil for another 12 h growth
Siapkan DOS untuk simulation for dopants and defects in diamond
Completekan IV curve untuk CNT composite
Kejar James untuk settlekan surface deposition of various metal oxide
Siapkan semua graph untuk co-doping analysis
Siapkan calibration reading untuk N content untuk alat SIMS..

Kene full speed dah ni.. takde masa nak main-main.. Lepas akak sorang ni abis bulan 1.. time aku plak..

Tick.. Tick.. Tick... BOOM!!!

No comments: