Pages

Thursday 1 November 2012

Jatuhnya petanda dari langit..

I'm not sure wether this post will be a mental one or not.. So for whoever that will be possessed into complexity of madness and negativity should stop reading and turn around while pretending this would never happen.. ever...

** It will be an irony of the previous post**

It is a wake up call.. A long cold 'heavy' rain yesterday and super chilling swimming pool's water today was a superb wake up call.. A call that being waiting to emerge in my life.. Sedar tak sedar apa yang aku tak suka selama ni.. yang aku tak suka orang buat kat aku.. aku tanpa aku sedari aku buat benda ni kat orang lain.. In fact, it was implemented quite sometimes ago.. Owh well, that is the good thing of this wake up call.. Just to make me realise that I'm doing something that I hate most..

Hujan sepanjang malam semalam memberikan aku jawapan dalam apa yang aku perlu lakukan selepas ni.. This is the road that I chose, and the path that I carved.. So be with it.. and cherish the moment.. Air kolam renang pagi tadi yang sepatutnya panas tapi sebab boiler tak properly function, membuka setiap rongga dalam badan aku untuk sedar.. Untuk bangun dan hidup dalam realiti.. Yang mana dunia ni tak berputar mengelilingi aku dan bukan semua yang aku nak aku akan dapat..

Ingat balik pengalaman keluar masuk hutan, naik turun gunung.. How lonely the journeys were.. How empty the world really are... Dalam dunia ni 70% kawasan merupakan air ataupun lautan dan berbillion manusia yang hidup di dunia ni hanya hidup di kawasan daratan yang hanya meliputi 30% dari dunia ni.. Maka secara tak langsung kalau diserakkan manusia dengan sekata dalam dunia ni.. It is going to be a lonely world.. It is going to be a supreme individualistic journeys and achievements..

Dulu aku sedar dan aku tahu, perjalanan hidup ni akan mencapai satu tahap yang mana perasaan sunyi itu akan menjadi teman hidup dalam satu tempoh yang cukup lama.. Dan kawan pada kesunyian hanyalah ketakutan.. Perasaan takut akan sering menghantui dan membayangi kehidupan pabila kesunyian menjelma.. Macam-macam perasaan takut akan wujud.. Sama takut akan manusia ataupun makhluk ghaib.. Sehinggakan takut akan hilang harta mahupun nyawa..

Kesunyian dan ketakutan biasanya hanya akan menjelma pabila resolusi dan conviction manusia atau sesuatu entiti menjadi lemah.. Membuatkan ianya hilang fokus lalu menjurus pada hilangnya fungsi dalam satu ekosistem yang sentiasa berevolusi..

Tanda-tanda semalam membuatkan aku sedar.. It's going to be harder and harder to take a leap or even a single step in the future or even tomorrow.. This stage going to test how strong I am to stand on my own.. To fight using my own words and strength..

It is the time for me to return to the shadow and remain as a ghost.. (Ayat cerita mana la pulak aku cilok ni)..

Cuma dalam setiap tindakan yang aku lihat selepas ini.. Aku harapkan ianya tidak akan melibatkan sesiapa yang aku kenali terluka.. It is going to be a bumpy ride.. a serious one.. and I don't expect anyone to tag along because even I can't assured that I'll be back in one piece..

No comments: