Pages

Tuesday 2 October 2012

Adrenaline Rush.. just another perspective..

Minggu lepas dikala sibuk dalam urusan yang takde kaitan dengan percutian dan cuba memenuhkan masa lapang dengan aktiviti selain percutian (bukan atas dasar bosan dengan percutian tapi untuk mempelbagaikan keupayaan diri).. Aku try-try la nak menyibukkan diri dalam sukan extreme yang tak extreme sangat.. So aku pown join la budak-budak ni (budak ke?) main paintball.. Ingat la kenangan lalu sikit-sikit.. Cuba kali ni excited state melampu sikit la..

Nak wat camne kan.. Dah lama tak menembak orang.. Pastu plak, lama dah tak try skill-skill yang dilatih dan berlatih saban hari.. So boleh la siki-skit.. Dan cnfirm jauh lagi nak jadi navy ke marine ke commando ke.. Cnfirm jauh.. jauh api dari panggang.. Cuba macam biasa.. aku main stealth sudah.. Bile orang serbu terus, aku macam biasa.. sama je respond.. tengok sekeliling, cari route paling terpencil.. guna reaksi ekstrim yang ada untuk buat keputusan.. Yang pasti suprise attack paling layan dan membuahkan hasil..

Sapa sangka aku attack dari tepi n belakang diorang kan.. Tu la pandang depan je keje.. mane nak nampak aku lari celah-celah pokok.. Tapi lepas main 2 round, habit lama jadi balik.. So memang sah takleh nak bagi aku license to kill.. Parah-parah.. Kalau ikutkan syarat permainan.. Dah aku tembak sekali n terus kene tu cukup la kan.. Takyah la nak bagi 2 3 das lagi.. Tapi nak wat cmne.. Dah memang tangan ni gatal nak cnfirmkan 'kematian' diorang.. Hahaha..

Pastu macam biasa aku main ngelat ar.. Kalau askar/police betul ada bulletproof armor... Pastinya aku ada paintball proof armor.. Syarat dia basically kalau orang tembak ko, peluru pecah ada kesan cat maka matilah ko kan.. Tapi kalau dah pakai anti-shock fleece dan shock absorbing trouser.. Sume peluru jatuh camtu je kowt.. Ada la rasanya lebih 20 tembakan kene dalam masa main 6 jam tu.. Tapi semua tak pecah.. Ada tu siap leh kutip balik masuk dalam aku nyer M16 balik.. Kiranya aku baik la kan..  pulangkan balik peluru diorang.. So secara tak langsung aku ajar la diorang.. Lain kali nak tembak tembak betul2.. kasi peluru tu pecah.. Hahaha..

All in all, it is an awesome fun.. Cuma kali ni aku banyak hold back and takut-takut.. Banyak play safe rather than putting full force... InsyaAllah lain masa boleh la kowt..

Gambar in action takde.. Gambar teammate je yang sempat aku snap..

Stok up peluru tak ingat dunia.. 1 barrel 100 pellets


Ha! handphone mangsa yang terkorban...


No comments: