Pages

Tuesday 23 October 2012

Get up and keep on going..

Being doubtful lately and always blame the loneliness and etc.. Hari ini antara hari yang serabut dalam hidup aku walaupun beberapa hari lepas sebenarnya lagi serabut. Dan pernah jugak aku terfikir nak salahkan sebab aku lonely dan takde sapa nak dengar rintihan aku.. So what???

Get up and keep on moving... Tak kisah la sekarang ni masa aku nak cuak sebab tak lama lagi funding percutian aku akan abis ke.. Tak kisah  la kalau kerja aku banyak lagi tak siap.. Kalau modelling aku ada maslaah dan kene guna program baru.. Lepas tu pencipta program plak guna software latest yet aku punya tak up-to-date.. So what.. Tak kisah la banyak mana halangan.. banyak mana dugaan.. Let they come.. Invite them with a proper smile.. Then kill one by one silently.. Calmly.. Yes.. Aku kene tenang.. Tak boleh nak cepat sangat melatah dan cepat sangat kata tak.. This is not the end of the world yet..

Ingat lagi waktu aku kecik-kecik dulu.. Selalu cakap "Bak datang ar masalah tu, meh aku cincang sekor-sekor".. So kalau dari kecik aku takde masalah.. kenapa nak mula rasa bermasalah sekarang ni.. So senang citer keep the mouth shut and keep going on.. Tak kisah la baby step ke.. Ataupun microorganism step ke.. Asalkan move forward.. Kalau masalah tu tak dapat diselesaikan, yang penting keep thinking about the way to solve it.. Keep thinking and keep going on.. Sambil makan fikir, sambil mandi fikir dan kalau boleh sambil tidur pun fikir.. Allah bagi akal untuk berfikir dan bukan untuk bagi alasan untuk tak berfikir.. Bayangkan kalau nikmat berfikir tu ditarik balik.. Ha mau tak merana.. Nangis berlagu pun tak guna lagi..

So all in all.. Keep on going dan teruskan berfikir.. Never say never and obviously never say Noooo... Jangan nak cepat sangat mengalah.. Bila ada masalah lepas tu datang masalah baru terus down.. What the??? Perangai cam budak kecik.. Budak pun lagi bagus kowt.. Bila dia main, dia jatuh.. Dia bangun balik dan try and try and try sampai dia dapat buat apa yang dia nak.. Baby yang nak panjat kerusi pun tak pernah mengalah, so apa masalah dan alasan aku nak mengalah kan.. Setiap hari baby tu try panjat tak kisah la kerusi rumah dia ke, rumah orang ke.. kat mana saje dia try.. So am I..

Allah dah makin kebolehan untuk berfikir ni.. maka janganlah nak kufur nikmat.. sia-siakan nikmat.. Malas, letih, penat tu semua alasan.. alasan yang tak leh nak pakai.. ataupun lebih tepat alasan untuk orang yang gagal dan akan terus gagal..

Fhuh, okay dah lama rasanya tak membebel kat diri sendiri.. bagus gak.. kalau asyik nak kenangkan nasib lepas tu bermuram durja then sikit-sikit nangis macam budak kecik.. Baik tak payah.. Tampar laju-laju kang baru tau..

So get up and keep on going..

No comments: