Pages

Wednesday 3 October 2012

Pelajar Baru... She just made my day..

Obviously I'm not going to talk about the Freshie and the Induction week in Bristol.. Nah, as usual it is always be about me right? So nak dipendekkan cerita, Paul akhirnya dapat pelajar baru. Memandangkan aku dan hanya aku yang masih galak melakukan kajian dalam percutian kali ini.. Paul serahkan Sarah (bukan kakak aku tau) kat aku.. So semalam Sarah ni shadowing la aku sepanjang hari tengok-tengok kerja yang aku buat.. Try fahamkan apa yang berlaku dan instrumen apa yang terlibat..

Aku rasa kalau aku jadi dia mungkin aku penat jugak la.. Sebab semua benda baru.. Dan punya la banyak keje aku buat semalam.. Keluar masuk lab.. Turun naik tangga.. Dia ikut je jadi teman setia aku.. Budak nyer pown boleh tahan jugak.. (ehem.. ehem..)

Tapi benda yang buat aku rasa it made my day ialah apa yang dia cakap time nak balik petang semalam.. Yang mana buat aku tersenyum dan rasa bebanan yang serabut dalam otak aku ni kurang la sikit...

Basically apa yang dia cakap ialah "Betul la apa yang Paul cakap kat saya.. Awak buat macam-macam kerja, rasa macam berjuta benda yang awak buat dan semuanya berbeza.. Macam mana awak boleh agihkan masa dan pastikan semuanya berjalan dengan lancar.. Dan ianya pasti akan jadi sesuatu yang menarik lepas awak cantumkan untuk jadikan tesis PhD awak..."

Lepas dengar dia cakap macam tu.. Rasa bersyukur sangat sebab aku dikurniakan supervisor yang baik macam tu sekali.. Yang iktiraf kerja aku.. Bukan setakat depan aku, belakang aku pun dia cerita semua yang baik buat diri aku.. Bukan nak kata aku hidup kerna pengiktirafan orang.. Cuma sekali sekala bila rasa diri ni dihargai.. It is simply speechless.. Bila usia dan meningkat sampai tahap ni, bukan mudah untuk orang lain mengiktiraf diri kita.. Dan bukan senang untuk rasa dihargai.. Semua ni buat aku lebih bersyukur atas segala nikmat yang diberikan.. At least aku tahu ada orang yang hargai diri aku.. Memahami susah payah yang aku alami selama ini..

Thanks Paul...

No comments: