Pages

Monday 1 October 2012

Walks to Remember - 3

Kita hanya mampu merancang tapi Allah yang mengetahui apa yang terbaik untuk hambaNya.. Disebabkan ada masalah teknikal dan beberapa kejadian yang tak dijangka.. Terdapat beberapa perubahan yang aku harus lakukan..

Yang pertama, laluan harus diubah.. Mulanya bercadang untuk mulakan di Exmouth namun terpaksa ditukar ke Minehead.. Tapi bagus jugak rasanya.. Sebab bila bermula di Minehead.. Secara tak langsung tu permulaan rasmi bagi South West Coastal Path.. So at least I'll be on the proper start.. So the new route will be from Minehead to Instow (76.3 miles). Hopefully I can mange to finish it within 3 days.

Yang kedua, nampak gaya permulaan kali ni aku terpaksa pergi secara solo sebab Safwan tak dapat join.. Ada beberapa perkara yang timbul yang menyebabkan dia tak dapat nak join. Aku tak pasti sama ada benda ini baik untuk aku atau tak.. Cuma aku risau jugak sebenarnya.. Sebab ikut bacaan aku laluan dari Minehead ke Instow antara laluan yang paling bahaya dan mencabar sepanjang 630 batu yang harus aku lalui.. So aku kene lebih berhati-hati dan fokus dalam meneruskan perjalanan..

So buat masa ni ada 2 je perubahan yang berlaku.. Harapnya semua berjalan lancar.. 19 hari lagi untuk trip yang pertama...

Hopefully you guys out there could help me spread the words and if you could donate, feel free to do so..

Your help will be supremely appreciated by everyone and not just me..

As usual, this is the link:

2 comments:

fiziskandarz said...

Sorry to hear your partner in crime won't be able to make it. But everything that happened, happen for a reason :) Anyway we love the Minehead - Porlock - Lynton route! We like! We like! X sure kalu Zamir lalu kat The Valley of the Rocks ker tak, but if you are, that is just awesome :D [ x penah sampai Instow, so can't say much on that ]. All the best! :D

Zamir said...

Tu la pasal.. Takpe ni la namanya cabaran kan.. Orang yang duduk kt afrika sana.. Bila nak pegi amik air ke.. Takde la nak tunggu kawan.. Nak tak nak kene gak pi jalan jauh2 semata-mata nak amikr bersih..

Will do.. Cuma tak secantik time bunga tengah blomming la.. But we'll see macam mana nanti.. XD..

InsyaAllah will post lots of pix..