Pages

Friday 9 March 2012

Manusia cepat sangat melatah....

Akhirnya jumpa jugak contoh yang takde kaitan sangat dengan Malaysia tapi berkait rapat dengan fikiran manusia (bajet orang Malaysia baca la blog ni sangat kan.. hahaha)

So simple mudah... tengok video kat bawah:

Dan apakah perasaan anda:
Jahat giler Kony nie..
Pegi Mati ar dia..
Tak sangka ada manusia sekejam ni..
Marilah sama-sama membantu menyelesaikan masalah ini dengan support dan donation... 




Tapi pernah tak manusia terfikir untuk melakukan background research pasal invisible army dan juga fakta-fakta lain dalam tu.. Atau kebanyakan kita terus percaya pasal isu ni sebab dia bukannya drama bersiri mahupun movie yang ramai orang berlakon tu...

Padahal banyak fakta lain yang bersepah pasal isu Joseph Kony nie.. for example sejak 2006 tak dengar dah pasal cerita dia.. dan Uganda punye tentera yang kononnya nak tangkap Kony atas sokongan dunia dan Invisible army tu pun 2 kali 5... Perogol dan pembunuh serta perompak gak.. So now you're choosing between the two devils.. kan.. hahaha.. Macam korang plak support kebangkitan the other Kony's...

Dan antara yang paling menarik sebab dirog jumpa minyak kat Uganda 2009.. Then terus kerajaan US semangat nak masuk campur.. kononya sebab rakyat dia yang nak.. tapi tujuan sebenar.. Diorang je la yang tau.. (Yup.. sekarang ni pasal minyak jer sume benda.. Cuba kalau Malaysia jumpe telaga minyak lagi besar.. cnfirm lepas nie dari Kony 2012, jadilah Najib 2020 ke, Nik Aziz 2020 ke, Anwar 2020 ke dan sapa-sapa la lagi)..

Banyak la lagi benda lain korang boleh cari.. Aku malas nak listkan sume benda.. Nanti korang takde plak semangat ingin tahu yang mendalam..

Apa yang aku nak sampaikan mudah jer.. Bila wujud kata-kata, movie, video, ceramah yang mampu menyentuh hati manusia.. Manusia nie terus percaya tanpa usul periksa.. Tak gunakan akal untuk mencari kebenaran dan berfikir dengan waras.. Pakai terjah jer.. pakai caya jer apa yang semua orang cakap (So, jangan percaya apa yang aku cakap, pergi baca dan cari sendiri....)

Do not accept the truth from people mouth or words... The absolute truth belongs to Allah.. dan hanya ajaran dan kata-kata dari-Nya dan kekasih-Nya sahaja membawa kepada kebenaran.. Benda lain, kene cari, buat penyelidikan dan jangan sesekali terima bulat-bulat.. Baik kata pemimpin, idola, mentor dan sesiapa sahaja, kata-kata diorg bukan kebenaran sebenar.. Simple...

Tapi aku respect sama itu invisible army ar.. Boleh plak diorg fikir idea sampai ke tahap memanipulasikan budak-budak yang beribu batu jauh dari diorg untuk membawa kesenangan kepada diorang dan peperangan kepada negara yang takde kaitan dengan diorg sambil membawa scammer ke suatu tahap yang baru.. Yang mana DIORG semua tak pernah kisah pasal budak-budak lain dekat negara lain.. THEY DONT REALLY CARE ABOUT US OR ABOUT THE KIDS.. (Ini kata-kata aku, so silakan buat research sikit untuk mencari jawapan korang plak)

No comments: