Pages

Sunday 25 March 2012

Kambing di tepian tebing...

Hari ni menikmati matahari terbenam yang cukup awesome.. Takyah nak lepak tepi pantai yang putih pasirnya untuk menikmati matahari terbenam di gigi-gigi air... Cukup di bumi Bristol ni.. Ha.. jangan main-main, Bristol pown boleh jadi lomantik city.. and ada lomantik moment nyer tersendiri.. Sambil menikmati matahari terbenam, ditemani plak dengan kambing-kambing gunung yang putih suci.. Seriously putih dan tanduk yang awesome.. Macam duduk dalam hutan belantara di tepian gunung plak.. Siapa sangka Bristol yang moden dan penuh dengan bangunan mampu memberikan kepuasan kepada peminat-peminat hutan belantara yang tak tegar sangat...

Semalam dah bercerita pasal off-road bicycle track.. Kali ni, aku jumpe off-road untuk manusia plak.. Naik turun bukit, masuk gaung keluar gaung.. and Yes, semuanya dalam Bristol.. but bila ada kt tengah-tengah bukit tak nampak pun bangunan or kehidupan bandar.. Cool, dapat menikmati alam semulajadi.. Close to nature.. I'm enjoying this hiking.. Memang la tak dapat challenge Ben Navis punya adventure or Glencoe.. Tapi cukup la untuk mengubat rindu.. Siap pakai kasut hiking kowt.. (Merrel Chameleon).. 

Goats in the Gully banyak memberikan pengalaman kali ini.. Menerokai jalan yang tak pernah diterokai.. Nasib baik tak sampai dua tahun dok Bristol baru jumpe tempat ni.. Kalo tiga tahun dok tak jumpe-jumpe gak.. malu la plak nak cakap dok Bristol... haha.. Then, jumpe few secret padang untuk aktiviti BBQ dan macam-macam aktiviti lain.. very personal, quite and has an awesome view... Kali ni tak dapat duduk lama dan teruskan pengembaraan.. Masa hanya ada kurang dari 2 jam.. So banyak jalan terpaksa diabaikan.. Sebab jumpe semua ni secara tak sengaja.. Dengan tak bawak cameranya or even air dan supply yang lain.. Next time will be a proper trip..

So, jumpe lagi Goats in the Gully.. See you soon (padahal 15 minit jalan dari rumah jer).. :p

No comments: