Pages

Thursday 15 March 2012

Hari ketiga...

Poster session semalam awesome.. ada la dalam beberapa orang interested dengan calculations aku.. Walaupun aku sendiri tak confident sangat.. But a good practice for me... XD

Hari ni banyak pulak bercanggah bila berbicara pasal n-type semiconductor.. Orang france cakap lain, orang jepun cakap lain.. Mana satu nak percaya.. Pakcik Paul cakap tak yah caya sebab susah nak verify... Dush, aku terdiam.. hahaha...

Lepas tu.. time coffee break, macam biasa.. Pakcik Paul akan memulakan networking dengan orang lain.. Dan kali ni.. ayat paling best untuk cerita kerja aku.. "Owh, Zamir sekarang nie buat 3 projek utama PhD".. Sentapkan bila dia cakap macam tu.. Tapi dengan selambanya aku sambung "Nanti kita tengok mana yang jadi, yang tu la jadi tesis nanti.. hahaha..."

So tak pasti Paul buat lawak-lawak sempoi ke or memang dia betul-betul maksudkan.. Memang la tak dinafikan 2 tahun lepas aku buat experimental jer.. tahun lepas buat simulation plak.. dan tahun nie masuk surface study.. 3 projek tu memang stand on their own.. tapi ape aku kisah.. 3 projek ke, 30 ke.. Asalkan aku minat nak belajar n teroka kan... Yang penting ilmu tu seronok... 

Dan kali nie dah start kenal ramai orang.. bak dari Harvard, sampai le ke Israel... Looking forward untuk tengok diorg punya perkembangan lepas ni...


1 comment:

gojes said...

seronoknya zamir!