Pages

Sunday 4 November 2012

Ilusionist and Ilusion...

"Past is the construction of mind that blinds us and fools us into believing in it"
"Your heart wants to live in the present. Search for it and you'll find the answer for it"

Kinda deep tho.. Itu yang aku rasa lepas dengar ayat ni keluar dari mulut hamba Allah ni..  Masa silam.. Past.. History.. All of this the greatest illusionist in mankind existence.. Ayat-ayat ni membuatkan aku berfikir sejenak.. Membuatkan aku menoleh kebelakang dan melihat liku-liku kehidupan yang telah aku lalui.. Dan ianya membuatkan aku sedar.. Di mana aku masih hidup dalam zaman silamku.. Yang mana aku masih tak lepaskan ikatan emosi dengan masa silam yang telah lama pergi.. Yang mana aku masih mengenang keindahan masa silam yang berlalu.. Keseronokan masa silam yang telah lama pergi.. Walaupun masa telah lama meninggalkan aku.. namun separuh badanku masih hidup dalam masa silamku.. Seolah-olah tak mahu berganjak...

Inilah illusi paling besar yang masih aku genggam hingga ke hari ini.. Yang membuatkan aku takut untuk melangkah ke masa sekarang.. Inilah sebabnya kenapa hati dan perasaan aku meronta-ronta ingin keluar dari penjara yang aku bina.. Aku terlalu banggakan kehidupan silamku yang mana semuanya cerita basi dan tak bernilai untuk masa sekarang.. Jika dibuang semua kisah silam dari hidupku.. Hidup aku sama je ibarat sampah yang terbang di jalanan.. Disebabkan realiti yang macam tu yang buatkan aku masih terus melekat dgn kehidupan lampau dan menjauhi realiti kehidupan..

Namun semuanya harus tamat dan berakhir di sini.. Its going to end here and now.. Tak kisah la siapa aku suatu masa dulu.. Atau apa yang aku dah buat dulu.. It doesn't matter anymore.. Bukan aku nak buang kisah silam dari hidup aku.. tapi kisah silam yang wujud dalam mainan mindaku telah menjumutkan dan melembabkan respond aku dalam meniti kehidupan aku hari demi hari..

It's time to throw the past down the drain.. To look up and lived for the present.. Neither for the past nor for the future.. Lived life as I wanted it to be everyday.. Make the day as my last day on the Earth.. Every night before I closed my eyes.. I'll leave the world without any regret.. Either temporarily or permanently..

No comments: