Pages

Monday 19 November 2012

Tak sekuat dirimu..

Turun dan naik.. Ups and downs.. Mudah bila seseorang bebricara akan perihal begini.. Paling tak pun ada yang kata hidup ibarat roda.. Sekejap di atas, sekejap di bawah.. Ada juga yang katakan kalau kita rasa ianya cukup perit, ada lagi yang lebih menderita dari diri ini.. Yup, aku akui akan kebenaran semua premis yang diutarakan..

Dan sekarang aku lebih memahami akan kekuatan diri ini.. Yang mana percutian kali ini mudah secara zahirnya.. Tapi tahap kekuatan untuk berpijak dipaksi yang utuh dan teguh merupakan cabaran yang menggunung.. Sebijak mana diri ini, semantap mana pemikiran yang ada.. Kalau tiada disiplin dalam menzahirkan sesuatu perkara.. Ianya akan terkubur sebelum bermula.. Itu yang aku alami.. itu yang aku rasai..

Aku tak tahu kenapa.. Dan aku rasakan terlalu lama aku berfikir akan kenapa dan sepatutnya aku hanya terus lakukan tanpa mempersoalkan akan sesuatu perkara.. Sifat mengejar kesempurnaan itu baik bertempat.. Dan bukan dalam keadaan ini..

Keteguhan dan disiplin diri memainkan peranan penting.. Sehebat mana penemuan yang aku jumpa.. Sehebat mana material yang aku cipta.. Kalau aku tak tulis, kalau aku tak buat laporan.. Tak guna jugak kan.. Arghhhh..

Zamir start tulis.. Tolong la start tulis.. Aku tak tau cmne nak merayu lagi untuk suruh ko mula menulis.. Tulis.. tolong la tulis.. Jangan sampai nasi dah jadi bubur baru nak menyesal.. Tulis la zamir.. Tulis...

4 comments:

FaFa said...

Selamat ber"writing" zamir. Hakikatnye, memang bukan mudah nak menulis dengan sepenuh hati. Pasti ada up and down. Kejap2 ok. Then dah xde mood. Huhu. Tapi zamir kan terror in writing, i believe everything will be in good way. Cam kte ni still bertatih2 nak writing dgn baik. Huhu.

Zamir said...

Thanks Tiha... Takde la terror mane pun.. Hari tu lepas hantar proceeding kat Paul.. Banyak giler salah nyer.. Grammar tak yah cakap la tunggang langgang.. Discussion pulak hancus.. Tak solid langsung..

Anonymous said...

Teruskan usaha mu wahai anak adam.. tulisssss... dan terus menulisss....knowing you everything will be great in the end.. insyaALLAH

Regards,
Penang Islanderzz

Zamir said...

Confident je akak kan.. Haha.. InsyaAllah saya cuba tulis elok2.. Hari tu meluahkan perasaan kat pakcik Paul cakap saya tulis teruk.. Tapi dia cakap memang dia cek thorough untuk thesis or paper.. So memang lain dengan style sebelum ni.. So jangan risau tapi be prepared..