Pages

Tuesday 6 November 2012

Penyesalan..

Dalam hidup.. lagi-lagi bergelar manusia.. Byk liku-liku kehidupan yang penuh dengan onar dan kegelapan aku tempuhi.. Banyak yang seronok namun yang seronok itu lebih kotor isinya dari yang lain.. Aku hanya fikirkan perasaan yang aku alami kini hanya untuk menyedarkan kan aku akan kegelapan yang mampu aku lahirkan.. Malah dengan magnitud yang sama banyak cahaya yang mampu aku sinarkan..
 
Ianya.. semuanya membawa pada penyesalan.. setiap manusia pernah menyesal.. cuma atas kelemahan aku kadangkala aku mengulangi kesilapan yang sama dan menyesal berulang kali.. Berapa kali perlunya aku untuk hilangnya rakan demi memuaskan kehendakku.. dan sampai bila baru aku belajar yang tak semua jalan aku boleh tempuhi..

Semoga aku lebih bijak berfikir dalam setiap tindakan supaya aku tak dan takkan menyesal dalam setiap yang aku zahirkan..

Sesal dahulu pendapatan, Sesal kemudian tiada gunanya..

No comments: