Pages

Friday 6 April 2012

Truth hurts...

Ouch... I knew this things gonna happen.. Yup.. setiap kali aku tau dah aku selalu cakap dengan member-member aku truth hurts.. It hurts... especially when you seeking the truth and wanna know about the truth.. Ok.. sebelum aku pergi dengan lebih jauh.. Ni bukan pasal kebenaran dalam dunia sains mahupun kebenaran dalam perihal ciptaan Allah sebab ciptaan Allah itu benar dan kebenaran itu miliknya.. Kali ni pasal kebenaran dalam kata-kata manusia.. Bagi aku sejak dulu lagi.. this is my bad habit.. takkan la takde manusia yang takde bad habit.. So, aku bila ada orang buat hal dengan aku dan bila aku ada masalah dengan manusia lain.. biasanya it will end up.. Aku akan mintak pada Allah apa yang terbaik untuk diri aku dan apa yang terbaik untuk diri insan lain dan (this is the not so good habit) kalau benar aku yang salah berikan petunjuk padaku dan jika ianya bukan salahku tunjukkan jugalah di depan mataku.. Which kalau ikutkan dah bukan salah aku buat apa aku nak tau but it is one of my  bad habit.. Bukan sebab aku enjoy tengok orang suffer and so on.. it is just my problem that I've tried to handle since long long time ago..

Nak dijadikan cerita, ntah macam mana aku dapat access few stories.. bukan dari mulut orang but directly from the source.. and its hurts.. Bila aku dapat tau orang-orang yang aku respek not telling the whole story to me.. in fact their making up stories... So it will look better.. Mula-mula aku dah takde masalah dengan cerita dari kedua belah pihak.. then bila cerita lain masuk, aku dah tak sedap hati dah.. so seperti biasa aku akan korek sehingga ke akar umbi.. And now I got the bigger picture.. Come guys, kenapa nak cerita kat aku cmtu sekali.. Just be honest.. mungkin ada yang fikir aku pikir lebih.. but kalau orang yang rapat dengan aku sendiri boleh make up story even it is not an important ones.. tak mustahil they will make up story if they need to make it up for any personal interest.. okay English aku dah berterabur.. tapi aku sedih ar.. I thought the trust issue is no longer there.. Aku ingat dekat UTM aku dah boleh overcome benda ni.. Dan bila kebenaran dibentangkan depan mata aku... I'm not sure apa nak react.. It is painful and it hurts deeply.. I don't care how much love you tried to fill me in anymore.. Kalau dah tak wujud kepercayaan dalam diri aku... Apa lagi yang nak share.. nothing.. absolutely nothing....

Tu sebab certain truth is best not to be known.. Kept as secret forever.. tapi.. kalau dah macam ni la perangai manusia kan... Trust will be another issue again... Might be apa yang mak aku pesan dulu tu betul kowt.. Be nice to everyone but trust no one.. In that case, my trust is such a priceless gift that I will bestowed upon people who earned it.. 

Bengang ar.. Camne lepas ni aku nak caya cakap orang lain.. ke memang dah takde orang yang jujur dalam dunia ni... For those people yang involved directly or kalau ada kisah lain ke.. Korang tak hutang aku pape dan kalau korang ada silap dengan aku, takyah risau.. Aku dah maafkan lama dah.. or kalau ada yang buat minggu lepas ke, kelmarin ke semalam ke or even hari ni ke.. Tak yah risau gak, aku dah maafkan.. but if and only if I knew, persepsi aku mungkin berbeza.. berubah 360.. Aku akan lebih berhati-hati bila deal dengan korang.. So either do it and do it flawlessly supaya aku tak tau or don't ever think to start doing it.. Aku tak marah, aku takkan maki hamun or ape.. aku just terkilan but what is done is done.. Aku dah maafkan dah pun.. cuma.. I'm a human being, not a prophet and not even closed to be as good as an angel.. So I can forgive but I will never ever forget what you had done to me in the past...

No comments: