Pages

Sunday 8 April 2012

Be a bigger person...

Haa... kan dah sentap.. aku yang sentap.. bukan orang lain.. cantik jer mimpi kelmarin dengan semalam kan... lokasi, senario dan ape bagai takyah nak citer tapi pengajaran cukup jelas.. be a bigger person zamir.. fhuh... time kene ayat tu direct kat jantung tu.. menusuk kalbu, menghiris sembilu menggegarkan hati.. Memang sentap, terus bangun pagi istighfar dan solat subuh terus... Mane tak nyer.. Allah tu Maha Kuasa dan ketentuannya datang dalam pelbagai cara.. Kali nie aku dibawa kembali.. ala2 flash zaman muda-muda dulu.. ala zaman back stabbing, zaman personal interest do matter dan macam-macam lagi.. dan macam mana aku boleh senyum.. takde simpan dalam hati or even tak terdetik pun nak simpan dalam hati.. Zaman aku bersyukur dengan segala apa yang ada.. bukan untuk menidakkan tahap kesyukuran aku masa kini tapi mungkin tahap kesyukuran dan zuhud kali ni tak mencapai tahap yang pernah aku capai sebelum ni... Tahap di mana, anything yang berlaku, anyhow or any possibility.. Aku jadi yang beralah sebab beralah tak semestinya kalah, aku yang yang berundur sebab yang berundur tak semestinya mundur dan yang diam tak semestinya tak berilmu... and then tampil balik as a bigger person.. Yang mana aku akan sentiasa ingat kesalahan aku pada orang dan lupakan kebaikan aku pada orang.. Dalam masa yang sama aku lupakan kesalahan orang pada aku dan ingat kebaikan orang terhadap diri aku.. In a simple word... be a bigger person.. First one to smile, first one to give, first one to forgive, first one to forget, first one to help without expecting anything back...

So mimpi macam mana yang aku alami, biar jadi cerita aku sendiri.. yang penting pengajaran cukup jelas.. Be a bigger person and be happy with your life.. Sebab kadangkala kita terlalu lama merenung pintu rezeki dan kebahagiaan yang telah lama tertutup.. merenung terlalu lama.. sedangkan berpuluh pintu rezeki lain turut terbuka untuk kita.. dan kita tak perasan pun pintu-pintu yang lain tu...

Just be a bigger person.. When you are.. you will feel a higher order of happiness sebab ape yang ko buat zamir dah masuk tahap keikhlasan terhadap hidup ini dan mendambakan diri pada pencipta ko.. kerana ko percaya pada kuasa-Nya dan juga pada hari pembalasan yang pasti hadir...

No comments: