Pages

Friday 6 April 2012

Crazy Brits Weather...

Sejak dua menjak ni... makin menjadi-jadi weather kat UK nie.. some peeps call it Crazy Brits Weather.. tapi biasa la.. kalau aku memang tak lari dengan teori konspirasi yang aku dok sibuk baca dan cari serta mendalami.. Rasa macam nak tulis kat sini but.. not the time yet.. takde kekuatan nak educate people lagi.. aku tak pasti sama ada aku boleh educate orang dalam isu ni.. it is not an easy matter dan usually orang akan cakap rubbish and so on.. so aku start educate people closed to me first and people that wanna listen to my words for who I am and not because of the performance nor the history of myself.. 

So bila bercerita pasal cuaca.. aku suke tengok abiliti HAARP (High Frequency Active Auroral Research Program).. bukan niat aku untuk tidak menidakkan kuasa Allah.. tapi Allah menyeru agar hambanya meneroka ilmu dunia dan tak mustahil manusia mampu memahami sedikit sebanyak ciptaan Allah.. So to cut short.. kalau korg nak tau lebih pi baca sendiri (I'm not your walking wikipedia).. Human can control weather and movement of the earth plate... Nampak idea ni macam tak masuk akal kan.. Terpulang.. setiap individu penerimaan dia lain.. Kalau manusia boleh ubah cuaca.. bila-bila masa dia boleh kawal hujan, cuaca sejuk dan salji kan.. hmmmm...

So let say ada benda besar yang berlaku tahun ni.. ala macam citer 2012 la or macam kalendar kaum ape tu.. kaum Mayan ek.. tak pun macam ramalam Nostradamus.. so let say.. kalau diorg.. haha.. aku suke gune perkataan diorg.. nak buat semua manusia percaya dengan benda alah ni.. mesti something going to happen kan for this year.. something big macam peristiwa 9/11 tu...

So let say aku cakap World War 3 is coming towards us... ada sesape nak caya? takkan ada sape2 nakkan peperangan.. aku pun taknak.. tapi kalau berlaku macam mana? dah bersediakah kita dengan water supply or food supply or any supply to help us time perang tu? no one being born ready kan.. so terpulang..

Dan kalau aku tetibe cakap bulan 6 or 7 nanti snow kat UK sebabkan teknologi HAARP tu, ada yang nak caya? and again terpulang... (ni idea ko kalif.. aku tak terfikir sampai tahap nie lagi.. hahaha.. yet still boleh jadi kan)

Dan kalau aku cakap something akan berlaku time olimpik.. mungkin macam peristiwa 9/11.. sebab banyak dah tanda-tanda yang diorg dah tonjolkan.. Dan mungkin sebab itu ada hikmah aku apply 30 tiket untuk opening olimpik tapi takde satu pun aku dapat.. Allah ada rancangan lain untuk aku masa tu kowt.. Itu yang aku percaya..

So let say something big happen time olimpik.. pastu ekonomi boom baam boom baam.. ye la, london kowt.. kalau ada pape berlaku.. ekonomi satu dunia leh terjejas.. Dan bila tengok kalau sistem fiat (pegi google, sape yang nak tau korg akan berusaha kan) memang dah tak stabil.. So tak mustahil semua akan kembali ke zaman emas dan perak.. sedangkan Rasulullah dah ingatkan kita sejak 1400 dahulu yang akan ada satu zaman di mana tiada benda yang bernilai kecuali emas dan perak.. So takkan tak faham-faham lagi.. sedangkan kebanyakan hadith Rasulullah merujuk pada akhir zaman.. Ke kita sendiri tak sedar kita umat akhir zaman..

So bila aku merepek macam ni, agak-agak ada orang nak percaya tak? So ini semua teori yang datang dari diri aku sendiri.. berdasarkan pembacaan dan jugak pemerhatian pada scenario dunia.. Aku serahkan kepada kematangan korg untuk memikirkan kemungkinan yang ada.. dan bagi aku, aku prepare for worst case scenario.. At least if its happen aku dah bersedia.. dan kalau tak berlaku.. tak rugi pape pun semua makanan, sumber air, kelengkapan perubatan dan emas serta perak yang aku beli.. boleh je gune untuk masa depan..

Bangun-bangun pagi terus terfikir benda alah ni.. berat tapi seronok... dan aku tak tau kenapa.. dari semalam sampai ke hari nie senyum jer.. happy semacam.. mungkin sebab dah banyak benda yang aku achieve dan jugak according to my plan or I'm just deeply in loved.. hahahaha.. aku sendiri pun tak pasti...

No comments: