Pages

Tuesday 17 April 2012

Class of 2005... 4R/5R

Bila dah ada time prep balik (cuma takde warden je ar).. Ala dulu bila ade warden pown bukan effect masa aku pown.. hahaha.. Terkenang la kembali zaman kat Jasin dulu.. Macam mana semua orang main tolak-tolak jawatan Presiden kelas.. lepas tu macam mana sampai kat aku pown aku tak tau.. tapi nak dipendekkan cerita aku terima je la jawatan tu.. Dari tingkatan 4 sampai la tingkatan 5.. Macam-macam cerita jadi.. Banyak ragam, banyak suka nyer.. Sejak beberapa hari ni, waktu belajar malam-malam kat library dan jugak kat school.. Terasa macam zaman sekolah datang menerpa balik.. Rasa macam Hafidz ada je kat sebelah aku.. Aizat Rahmat dok kat depan.. borak-borak.. tanya soalan tu ini.. Terasa Acab ada kat sebelah kanan ek (aku pun tak tak ingat sangat kedudukan dalam kelas)... Rasa suasana meriah sangat.. denga Valar and Pesha gaduh-gaduh kat depan.. Bila aku bosan pi kacau Tong and Step... pastu cari pasal dengan Yin Yoong... 

Malam-malam yang lalu, memang terasa diulit perasaan rindu.. Membawa kenangan waktu sekolah.. Teringat jugak kenakalan aku dan sebagainya.. Jangan sampai aku pakai baju prep pegi library dah la.. kalau dah sampai tahap tu.. memang rindu sekolah sangat-sangat la kan.. haih, zamir zamir..

Bila difikirkan balik.. aku masa tu, pemimpin yang baik ke? bila dah pegang amanah sebagai Presiden kelas.. aku jalankan tanggungjawab macam mana ek.. Semua orang berpuas hati ke? ataupun aku amik ringan semua perkara.. aku sendiri tak pasti.. dah 7 tahun berlalu dan sekarang baru aku nak fikir.. harap-harap aku dah laksanakan dengan sebaik mungkin dan kesilapan aku diorg semua dah maafkan.. 

Cuma aku pernah janji nak buat reunion 10 tahun kemudian.. So it will be on 2015.. Class of 2005 will meet again.. all 21 ke 23 of us.. aku sendiri tak ingat bape ramai satu kelas kan.. hehehe.. So mungkin itu amanah aku yang terakhir sebagai Class President of 4R/5R kan.. Aku pernah janji dan isnyaAllah akan aku cuba tunaikan.. Mesti semua dah berubah..Ye r.. dari 17 tahun jadi 27 tahun.. mesti banyak perubahan.. Ada yang dah bekerjaya.. ada yang dah berkeluarga.. Looking forward to meet you guys back.. Miss all of you.. Walaupun 2 tahun tu sekejap dan tak banyak yang kita kongsikan bersama.. but that is our life together.. Till we meet again...

No comments: