Pages

Monday 12 September 2011

Python.. Bahasa Alien...

Good Morning... So sebelum nak masuk ke isu post kali nie.. Aku ingin mengucapkan semoga berjaya dan all the best to my Sis for her examination today.. approximately 1 and half hour from now.. All the best and may the Allah be with you.. InsyaAllah dikau akan sentiasa tenang dan semua nya dalam genggaman mu... Mari kita sama-sama mendoakan beliau semoga usaha dan air mata selama 4 tahun ini bakal membuahkan hasil yang mampu mewarnai dunia ini dengan lebih indah lagi.. All the best Sis...

So.. back to the story.. Python tu bukan bahasa Alien pown.. so Sergent keroro jangan nak perasaan yang aku nak sibuk-sibuk tau bahasa ko kay.. haha.. So, basically Python ni bahasa dalam programming.. so Is and Rahman should well understood it.. I guess.. hehe.. N yet memang bahasa alien pown bagi aku yang tak celik IT langsung nie.. Fench, Japan and Arabic pown aku takleh nak master.. nie kan plak bahasa komputer.. tapi.. sebab nak wat research punya pasal.. aku pown start la belajar merangkak-rangkak.. Buat dari small step macam baby step tu smpai la ke step yang terakhir.. Tapi tutorial dia.. mak aih.. panjang lebar.. yang 1st nie jer ade 14 chapter... dan aku baru start 2 jam yang lalu.. baru la sampai ke chapter ke 4.. giler slow.. hehe..

Kepada sesiapa nak mencuba.. klik sini...

kalau korg dah master yang tu.. boleh la try yang ni plak.. sini.. sini.. klik sini..

No comments: