Pages

Wednesday 21 September 2011

Percutian makin mengujakan..

Hari ni baru aku perasaan yang I'm not a full-pledge visual person anymore.. Ntah macam mane, aku dah switch ke arah hybrid kinestatic, visual dan auditori.. Alhamdulillah, latihan selama ini telah membuahkan hasil.. dari dulu nak jadi hybrid macam nie.. rupanya dah lama dah dalam mode nie cuma diri sendiri jer tak perasan.. Bila susun balik kerja-kerja yang perlu dilakukan barulah aku perasaan, yang aku kene nampak benda tu.. and yet bukan kene tulis dalam buku but need to be on paper.. haha.. Sorry. not a book person and will not be one I guess... I'm a paper person (abes la.. kesian environment sebab akanku selalu habis kan kertas..)

Thanks to few of my friends.. Totally appreciate when your're there.. So, bila susun balik.. yes indeed.. Alhamdulillah.. I got a story behind all the 'bad year'.. Walaupun bukanlah cerita percutian yang terbaik buat masa ini dan pasti bukanlah mahakarya yang teragung di abad ini.. namun cerita nya pasti ada.. dan karyanya merupakan rencah untuk mahakarya ku...

Dengan mengenali diriku lebih dekat hari ini.. percutian aku makin mengujakan diri ini.. bak kate chemist.. I'm in excited state dah nie.. hampir separuh percutian telah ku cernakan.. Walaupun dulu aku agak cemburu dengan kawan-kawanku yang ade pelbagai mini percutian.. rupanya ape yang Allah sediakan untuk aku lebih besar.. Kerna mini percutianku bukan datang dari bottom up proses (dah ade objektif, tinggal nak selesaikan jer) tetapi it is a basic top down process (cut and paste sendiri dari ape yang aku peroleh).. Just like last time.. Dikau memang Maha Agung wahai Tuhanku.. Kau sentiasa tahu ape yang terbaik untukku.. dan tidak pernah sesekali Kau meragui keupayaanku dan tidak pernah sesekali Kau meninggalkan aku dari sisiMu.. kerna Kau tahu bahawa aku bukan manusia yang suka terikat dan diikat dengan proses yang telah ditentukan tetapi aku lebih gemar terbang bebas mencari jawapan.. Jawapan kepada ciptaanMu yang Agung...

InsyaAllah

2 comments:

rahman said...

zamir..misss u la....

Zamir said...

Miss you too.. nanti aku balik ko.. jangan takde plak.. dah rancang BBQ besar-besaran dah nie.. tarikh 15 disember 2011..