Pages

Wednesday 15 August 2012

The Day..

Hari nie hari terakhir kakak aku menghirup udara di bumi asing untuk tahun ini.. Selepas 5 tahun, perjuangannya di sini selesai dan akan kembali ke tanah air tercinta... Maka tarikh keramat nie melambangkan perginya secara lengkap semua yang memahami erti sebenar kehidupan aku di sini.. Bermulanya dengan Amrul dan diikuti dengan Hafidz.. Kali ini kakakku akan pulang ke Malaysia..

Kesedihan tu pasti ada.. sebagaimana gugurnya air mata semasa permergian mereka tempoh hari sewaktu mula-mula menjejakkan kaki ke tanah asing ini.. Sama juga rasanya pabila mereka pergi meninggalkan bumi asing nie.. Namun jika aku tak nak akan perpisahan ini berlaku jangan sesekali aku dambakan pertemuan.. Kerana setiap yang bertemu pasti akan berpisah..

Kepulangan mereka membawa aku kepada realiti yang pasti.. Iaitu masaku juga hampir tiba.. Mereka tiba di sini beberapa tahun sebelum kedatangan ku.. Maka akan tiba masanya untuk ku pulang jua..

Dan bermulanya hari ini.. Aku harus wajib serta pasti meletakkan haluan hidup berpaksikan percutian ini namun masih bertunjangkan Allah sebagai Kuasa Terbesar dalam hidupku.. Kini bukan masanya untuk berikan 110%.. This is the time to become the greatest magician.. To create something out of nothing.. To obtain visibility of the invisible.. To strive for the infinite excellent..

Setiap pagi, setiap langkah ini akan mengegarkan persada ilmu.. Membawa satu semangat jitu untuk membongkar misteri ilmu yang tak pernah dijangkau akal manusia.. Untuk melengkapkan pelayaran ini dengan kepuasan terhadap ilmu yang didambakan selama ini..

Kini bukan lagi soal minat atau tidak.. bukan lagi soal malas atau tak.. bukan lagi soal bidang mahupun skop.. Kini masanya untuk biarkan kerakusan... keinginan terhadap apa jua ilmu untuk menyerap masuk dalam jasad untuk dicernakan oleh roh bagi menghasilkan sesuatu yang bakal mengubah arus kehidupan manusia serta alam sekitar yang tak pernah dibayangkan oleh mana-mana manusia yang pernah bernafas di bumi yang tercinta...

No comments: