Pages

Tuesday 14 August 2012

Ramadhan bakal melabuhkan tirai..

Sedar tak sedar hampir sebulan berlalu dan sejauh mana aku hargai masa sebulan ini.. Aku sendiri tak pasti.. InsyaAllah semoga ianya diisi dengan penuh keberkatan.. Cuma masih wujud satu perasaan yang masih menjadi tanda tanya dalam diri ini.. Aku dapat rasakan ianya perasaan malas.. Kemalasan makin menjadi-jadi dan banyak kerja yang bertangguh.. Dari sehari ke sehari banyak perkara yang bertangguh.. Dan yang pasti tak boleh nak tunding jari kat sapa-sapa pown.. Skang nie yang penting kene kembali pada niat asal dalam lakukan semua perkara.. Semuanya kerana Allah..

Harap-harap makin berkurang perkara-perkara yang bakal mengalih fokus pada perkara penting dalam percutian kali ini.. Betul jugak kata Amrul tempoh hari.. Seronok sekarang ni sebab tak perlu nak risau apa-apa.. Hidup bebas dengan mengawal arus hidup sendiri.. Buat apa yang kita suka dan suka apa yang kita buat.. Bukan apa, bila wujud orang/entiti lain dalam hidup ni.. Kene fikir banyak perkara.. Dan kene jaga isi hati orang lain.. Tapi bila semua tu takde.. Semuanya lebih mudah.. Tak yah nak pening-pening kepala..

Bila tamatnya Ramadhan kali ini.. Bermula jam pasir dalam hidup aku terbalikkan untuk kali terakhir.. Setiap butir pasir yang jatuh melambangkan makin dekat jasad dan roh ini untuk bertemu dengan penciptaNya.. Makin dekat dengan hari yang dinantikan dan makin hampir penamat percutian kali ini.. Secara zahirnya tiada lagi masa yang boleh dibuang sewenang-wenangnya.. Tak de dah alasan untuk bermalas-malasan..  Tinggal 3 bulan sebelum berakhirnya tahun ini.. 3 Bulan... Kalau freak out pun tak gune.. Kene gune masa dengan sebaiknya..

3 Bulan je lagi... Adoi Adoi.. Takpe-takpe.. Lepas nie kene buat daily goal yang lebih achievable dan weekly goal yang lebih realistic.. Tampal besar-besar kat dinding rumah...

No comments: