Pages

Thursday 2 August 2012

It's August... A new beginning..

Alhamdulillah, setakat ni semuanya berjalan dengan lancar.. Apa yang direncanakan berkembang dengan baik.. Apa yang dipinta dan diminta diberikan dalam pelbagai bentuk oleh Maha Suci Allah.. Perubahan dan penghijrahan merupakan pilihan yang terbaik.. Walaupun penyesuaian bakal mengambil masa.. Masih lagi dalam suasan menguruskan masa dan agak kekok sedikit dengan perubahan yang ada.. Dari hidup yang dulu kepada hidup yang ada sekarang.. Semoga tabiat buruk dari persekitaran lalu tak turut dibawa ke dalam hidup yang baru..

Buat masa ni, percutian agak perlahan.. Mungkin kerana ada sedikit sebanyak sikap malas dan bertangguh ataupun ianya datang dari perasaan diri ini tak berfungsi or useless.. Bukan apa, kebanyakan instrumen tengah down dan rosak.. Dan disebabkan aku takde kepakaran sangat dalam software design.. Hanya mampu mengharapkan insan lain untuk memperbaikinya.. Dan menjadi lebih teruk bila tiga-tiga reaktor buat perangai dan semuanya diluar bidang kemampuan aku.. Sedihnya, namun ianya mengingatkan aku bertapa rendahnya ilmu yang aku ada dan bertapa kerdilnya diri ini.. Nak tak nak kene la tunggu pakar-pakar datang membantu.. Cuma bila pun tak pasti sebab semuanya sibuk dengan tugasan masing-masing.. Takpe-takpe, buat masa ni, anggap sebagai situasi berehat sebentar.. Lagipun aku sendiri mengalami perubahan yang besar dalam percutian kali ini.. Dengan penghijrahan dan perubahan yang lain, lebih baik aku mengatur kembali nafas untuk melihat balik apa yang boleh dilakukan dan apa yang perlu dilakukan..

Anyway, lega mendengar khabar berita kawan jauh di sana yang mendapat perlanjutan dalam biasiswa beliau.. Semoga boleh terus menyiapkan perjuangan yang bakal diselesaikan tak lama lagi.. InsyaAllah when the time comes, everything will be in one piece.. XD

2 comments:

FaFa said...

Masalah instrument same goes with us here. Adeehhh.

Perjuangan ini satu amanah.
Perjuangan ini perlu diteruskan hingga menuju ke akhirnya.

Nah ni link pasal perjuangan...
best plak ble bc...
Slamat membaca!


http://www.iluvislam.com/inspirasi/motivasi/3100-hakikat-sebuah-perjuangan.html

Zamir said...

Tu la kan... Bile citer pasal instrumen mane-mane pown sama.. So tak boleh nak salahkan kat Malaysia orang slow buat kerja ke ape ke.. Cuma pastikan diorang memang buat kerja la.. Hahahaha..

Kat sini aku jadi pushy sikit.. Setiap hari tanya pastu ngadu kat supervisor.. Then dia pown join jadi pushy gak.. Hahhaha..