Pages

Wednesday 22 August 2012

Another collaboration...

Alhamdulillah.. Sejak kembali pada tugas dan amanah yang hakiki.. Diberi sekali lagi peluang untuk melaksanakan kolaborasi antara negara.. Dalam masa beberapa minggu lagi akan menerima kunjungan dari delegasi (semangat ayat nak delegasi) dari Sepanyol untuk membincangkan hasil kerja CNT+Diamond sturucture.. Ada beberapa modifikasi dan idea yang aku nak utarakan tapi simpan dulu.. Kita bagi laluan kepada Professor-Professor dulu.. Bagi diorang abis cakap baru masuk campur.. Dan InsyaAllah dalam masa terdekat akan menyambung kolaborasi dengan pihak universiti dari Wales yang sampai sekarang aku nak sebut pun payah.. Untuk melaksanakan pencirian menggunakan XPS/UPS pada permukaan Diamond dan mencirikan sifat-sifat yang berbeda yang mungkin belum pernah diutarakan sebelum ini (Amin)... InsyaAllah dengan izinNya semoga semuanya berjalan dengan lancar.. 

Syukur sangat-sangat sejak kebelakangan ni makin murah rezeki untuk membawa beberapa hasil percutian ke persada dunia.. Walaupun bukan hasil kajian asal namun olahan mengikut perubahan zaman sejak 2 tahun yang lalu.. walaubagaimanapun hasilnya cukup untuk menarik minat cendekiawan-cendekiawan barat untuk mengiktiraf hasil kerja dari anak kelahiran timur ini..

Semoga semuanya berjalan lancar dan kepelbagaian kajian ini bakal menyerikan tesis yang masih dalam peringkat pra-eksplorasi..

InsyaAllah akan ada kolaborasi-kolaborasi akan datang yang bakal menggunakan kaedah pencirian yang bakal sempurna hujung bulan ini atau hujung bulan depan.. Mana tau rezeki lepas ini datang dari benua Amerika pulak; baik dari utara mahupun selatan.. Siapa tahu mungkin akan wujud rezeki untuk kaki ini melangkah ke sana menebarkan sayap memantapkan pengalaman dalam pelbagai bidang bagi meneraju kehidupan diperingkat yang lebih baik dan bermutu...

No comments: