Pages

Thursday 19 July 2012

Ramadhan datang lagi..

InsyaAllah aku masih lagi berkesempatan untuk menyambut kedatangan ramadhan kali ini.. Seperti biasa Ramdhan dalam beberapa tahun lepas begitu sinonim dengan penghijrahan aku dari satu fasa ke fasa yang lain.. Dari satu tempat ke satu tempat yang lain.. Untuk menjadi lebih baik dan terus menjadi yang terbaik di sisi Allah swt.. Alhamdulillah walaupun dalam kesibukan kehidupan harian.. Persediaan untuk Ramadhan kali ini sudah pun dimulakan sejak awal lagi.. Semoga waktu siang yang berpanjangan (walaupun mungkin ada yang mengeluh kerana waktu puasa yang panjang).. Namun bagi diriku.. Aku anggap ianya sebagai bonus tahunan.. Yang memberikan aku  ketetapan dalam menekan nafsu ke paras minimum lebih dari 12 jam sehari... Semoga Ramadhan kali ini mampu menjana semangat istiqamah dalam membentuk peribadi aku dalam pelayaran hidup serta percutian kali ini..

Dan semoga Ramadhan kali ini bermulanya bathera penulisan aku setelah dengan izin Pakcik Paul.. Secara tak rasminya tertutup kedua-dua projek yang aku usahakan sejak 2 tahun lalu.. dan bermulanya era penulisan.. Namun beliau masih sempat ingatkan diri ini jangan terlalu fokus untuk menulis kerana ada beberapa projek yang masih ada di hujung jari ini untuk dicuba-cuba dan dieksplotasi serta dimanifestasikan dalam percutian kali ini.. Being great to able to work with him side by side yesterday.. Mengingatkan aku 
sewaktu kali pertama bekerja bersama beliau..

Maka dengan kehadiran Ramadhan kali ini, bertambah eksplorasi ilmu yang perlu diterokai.. Semoga dengan niat yang suci dan ikhlas, mampu menjana kemajuan dalam peradaban manusia dan terus menerus meningkatkan ketaqwaan kepaa Illahi yang sentiasa mendengar cerita dan coretan hamba-hamba-Nya...

No comments: