Pages

Tuesday 2 August 2011

Ramadhan kali ini..

Alhamdulillah berjaya jugak mengharungi hari pertama puasa.. erm 17 jam kowt.. erk... aah memang tahun nie puasa agak mencabar.. start dari 3.45 pg smpai la ke 9.03 malam.. Cuma pabila sibuk dengan percutian tak perasan masa berlalu meninggalkan kita.. Pape pown, perasaan Ramadhan jarang kali menerjah diri ini.. Tidak kira la tahun lepas atau tahun ini.. Ianya seolah-olah tidak memberi impak kepada insan bergelar Zamir.. Adakah kerna diri ini sudah tidak mempunyai perasaan atau roh.. ataupun ianya sudah menjadi cara hidup dan juga sebahagian daripada hidup yang mana tidak perlu dipebesar-besarkan..

Alhamdulillah jugak kali nie, selesai memberi makan kepada insan yang memerlukan terutamanya yang jarang berjumpa dengan daging mahupun ikan.. Kali nie nak berbicara pasal website Islamic Relief.. Bagus jugak organisasi ni, ianya terdapat di seluruh dunia, tak kira la, Malaysia, UK or even USA (haha, sebab kebanyakan pembaca datang dari negara nie.. so nk highlight la sket).. So, cara untuk membantu pown sangat mudah dan senang.. Di UK, sumbangan serendah £1 juga di terima.. So, kalo terlupe nak bagi kt tabung-tabung masjid, skang nie with a single click.. sumbangan tu terus sampai ke pihak yang memerlukan..

Selain sumbangan makanan, ianya turut menyediakan sumbangan dalam bentuk projek pengairan, bantuan kesihatan dan juga bantuan untuk pelajaran dan kebajikan kanak-kanak.. Maka di sini ingin saya menyeru kepada sesiapa yang terasa ingin membantu.. boleh la membuat sumbangan kepada mereka.. 

Sebab, kadang-kadang tu terfikir jugak kita nie makan sehari RM10, $7 or ade yang £5.. tapi takkan tak boleh dalam SEBULAN kita sumbangkan RM10, $7 or £5.. kalo nak bagi lebih ape salahnyer... Lagi-lagi bila ramai yang berbicara sekarang nie yang nikmat amal kebajikan di bulan Ramadhan berlipat ganda.. 

Jom ramai-ramai start dari minggu nie dan kekal istiqamah sehingga ke akhir hayat..

No comments: