Pages

Tuesday 2 August 2011

Kenapa orang baik selalu pergi dulu?

Baru lepas abes tgh cter Nur Kasih the Movie.. Overall memang meremang gak ar bulu roma (feel abes kowt tgk cter nie).. cuma satu jer r.. cam terlalu kesian plak kt keluarga pakcik Hassan nie.. Satu per satu cabaran datang.. Terdetik gak untuk berfikir.. ade ke keluarga yang macam nie.. satu per satu musibah datang.. Bertali arus pulak tu.. Lepas merenung kembali baru sedar yang hidup ini begitu bertuah dan bahagia..

Mungkin ada benar jugak ujian hanya datang kepada hamba-Nya yang sering mencari keredhaan-Nya.. adakah diri aku yang jarang diuji ini kerna kejahilan dan kekufuran aku sendiri.. Semoga bulan Ramadhan ini menjadi pemangkin buat diri ini untuk terus mendamba kasihmu ya Allah..

Part paling menusuk bila dia flashback balik kisah cinta Adam dan Nur sejak di bangku sekolah dan terus dibawa ke zaman belajar, di awal perkahwinan dan hingga ke akhirnya.. Aku tak tau kenapa.. namun jauh dihati kecil ini, seolah-olah wujud sesuatu yang simbolik tapi tak dapat digambarkan..

Maafkan Abang atas kekilafan dan kesilapan lalu... Sejak dari dulu abang asyik menyusahkan saje...


P/S: Adakah simbolik orang baik selalu pergi dulu tu merujuk ujian dan cabaran akan sentiasa mengunjung orang-orang yang baik dahulu?

No comments: