Pages

Friday 5 August 2011

Aku tengah berpuasa...

Nasib baik la aku tengah berpuasa.. Kalau tak, tak tau la ape akan dan mungkin aku lakukan.. Alhamdulillah, cabaran ini dan yang lalu datang dalam bulan puasa.. Okay, topik ni tak lari dari isu rumah.. Finally references aku dah diterima tapi property risk tak boleh nak terima... What??? Then bila dia terus bercakap.. nak tau ape alasan dia.. sebab sponsor aku bayar setiap 3 bulan dan bukan setiap bulan... Aku cakap ar, ape masalah kalau macam tu.. Dengan yakin nyer, dia cakap, risau kalau aku terhabis gune semua duit tu dan tak cukup duit untuk bayar untuk bulan depan..

What the..... sabar zamir sabar.. ko tengah puasa nie..

Tapi ape punya jawapan pown aku tak tau r.. Tak relevan langsung.. Kate dah cross check aku nyer current landlord dan previous landlord.. Aku bayar setiap bulan kowt wei... Dan bayar quaterly pown aku pernah... tak penah miss dateline dan tak pernah overdue.. Siap awal seminggu lagi ade la.. So... aku pown tak paham ape yang diorg nak sebenarnya... Mula-mula cakap ade sponsor dah cukup.. skang nak kene ade duit monthly.. kecoh ar.. nak kate B*****.. Negara maju.. Adus... 

Lepas tu bila deal elok2 balik.. dia kate boleh tak bayar upront untuk 3 bulan (landlord dalam proses untuk dihubungi untk mintak persetujuan).. Aku cakap takde masalah.. padahal cnfirm ar ade masalah... sebab esok kowt nak pindah.. kalo dlu stakat £1840 aku mmg ade ar duit tu.. bile nilai baru nie.. £3396.. Mane nak cekau dowh.. tgh short dalam £300.. Serius, nak meletup pown ade jugak.. jumpe sume orang aku dah start nak pandang kecik besar, kecik besar.. Nie yang buat ak leh short tempered dengan sume benda nie.. 

Maka.. sebelum aku mengamuk dkat semua orang.. better aku tak yah jumpe sesiapa.. aku selamat semua pown selamat..

Haih, abes semua saving terus.. memang kene start over... lepas pindah esok.. Kalo dapat pindah ar.. memang declare muflis la kowt.. sebab xde langsung dah duit.. haha.. 

Takpe lah.. Aku tengah berpuasa kan...

2 comments:

Anonymous said...

Selamat berpuasa org UK! ^_~

Zamir said...

Selamat berpuasa gak org... erm.. orang mane ek? XD