Pages

Sunday 14 August 2011

Mereka datang dan pergi..

Post kali nie menjurus ke arah kronologi post 3-1 dalam blog aku yang lalu... rasenyer blog pada tahun 2008 or 2009.. biasa la kan,, mood aku menulis up and down.. selalunyer pertukaran persekitaran menjurus kepada pertukaran blog.. haha..

So, kepada yang tak pernah baca post dulu.. ianya berkisarkan mengenai 3 kawan rapat aku dalam persekitaran yang berbeza meninggalkan aku keseorangan di tanah air tercinta demi meneruskan perjuangan mereka.. Time tu, sebak tak terkata la, sebab sekali tiga pergi macam tu jer.. dan aku masih lagi terkapai-kapai mengejar impian di Malaysia.. Sering kali aku persoalkan kenapa wujudnya perpisahan.. namun, jika tak inginkan perpisahan jangan adakan pertemuan terlebih dahulu..

Kali ini, ramai juga yang sudah pergi meninggalkan aku di sini.. namun, masa dan kehidupan mengajar aku erti sebenar hidup ini.. People come and go... that's the reality and some time the truth hurts and hurts a lot... tapi bagi aku yang dah lali dengan pemergian ini, aku makin tak kisah.. kerna jalan yang aku pilih untuk terus hidup memang begini.. aku hanya akan hadir untuk membantu hidup orang lain, dan jika tugas aku dah selesai dan mereka meninggalkan aku.. bagi aku itu kebiasaan manusia.. and it is just business.. bak kata orang no string attached.. mungkin kerna trauma dan juga kesedihan lalu, sistem imunisasi pemikiran aku or gerak hati aku sendiri yang bertindak sebegini.. maka sekarang nie, aku takkan menatap atau merenung pown pintu yang telah tertutup itu, kerna aku yakin dan percaya masih banyak lagi insan yang memerlukan pertolongan aku dan setelah aku selesai dengan mereka, aku tak akan terkejut jika mereka juga akan pergi..

Ada juga rakan-rakan aku yang persoalkan.. aku tak sunyi ke hidup macam ni, tak penat ke asyik tolong orang but kekadang ko sendiri kene mintak merayu untuk orang tolong ko (jarang kowt jadi macam ni, sebab selalu aku settle sendiri jer.. ade la skali dua..).. tak penat ke dengan sikap manusia yang selalunyer take things for granted dan suke mengambil kesempatan.. mungkin bagi yang tak biasa, akan senang makan hati dan terasa.. tapi.. setelah lama terkena dan juga terasa.. it's fine by me.. kalau aku sedih dan sunyi, aku ade tempat untuk bercerita dan mengadu kerna aku tau Dia sentiasa disisi aku..

Mungkin kehidupan ini kejam ataupun tidak.. ini jalan yang aku pilih.. the road that I took.. and it is just a business.. my business towards this world and to serve my existance.. That's the life of a Lone Ranger.. The Untouchable Soul...

2 comments:

Anonymous said...

zamir dear, don't be so jiwang... apa lone ranger? all the best for your research ok? keep ur spirits up! =)

Zamir said...

Dushh.. haha.. tak jiwang pown.. saje meluahkan perasaan... research macam biasa la.. ade up and down tapi bila down tu lame gak nak up...