Pages

Tuesday 1 January 2013

2013... Suku abad sudah..

Alhamdulillah.. Masih lagi diri ini diberikan nafas pada tahun 2013.. Rasanya permulaan tahun ini adalah antara yang paling bermakna dalam hidup aku.. Mungkin aku syok sendiri tapi itu terpulang la pada interpretasi pihak-pihak lain.. Cuma bagi aku permulaan tahun ini start with a Bang... Pre-New Year bitch slap by one of my best friends menyedarkan aku tentang pelbagai perkara dan antara langkah paling besar pernah aku ambil dalam hidup aku ni..

Semalam split second decision aku merubah hampir keseluruhan malam aku.. Itulah yang ingin ditonjolkan oleh Sang Penciptaku.. Yang mana semua dibawah telapak tanganNya.. Disebabkan perasaan dan nafsu, aku lupa untuk jalankan tanggungjawab lain.. Disebabkan terlalu percayakan insan lain.. Aku take things for granted.. Dan semalam ianya mengiyakan banyak perkara dalam hidup aku.. 

Thanks to the new and old friends.. and thanks to the freshiesss for the impromptu gathering.. To get to know you all better.. To share my two cents.. To be what to be.. To do what need to be done..

Alhamdulillah.. Dah lama rasanya aku tak start a thinking session.. Walaupun semalam something yang impromptu.. tapi aku rasanya ianya sesuatu yang menarik.. Yang mana mencambahkan minda anak-anak muda untuk terus berfikir dan terus menjadi kreatif.. Cuma sesi semalam banyak kelemahan datang dari diri aku.. Habit lama datang balik (tu la, sapa suruh tak praktis dulu).. Yang mana ada situasi aku terlalu mendominasi..

Harapan dari aku, walaupun tak banyak.. ada la sedikit proses berfikir tu dapat diterapkan dalam minda anak-anak muda ni.. Tapi rasanya banyak luahan kekecewaan aku kot semalam tu.. Ahaksss.. Zamir zamir.. banyak sangat two cents ko yang keluar semalam.. 

The best way to celebrate new year.. I guess.. Start with a thinking session and to enhance the thinking soul inside us.. Rather than bluntly celebration.. Lebih baik ada pengisian macam tu.. Semoga tahun ini lebih baik dari tahun-tahun yang lalu buat kita semua...

No comments: