Pages

Wednesday 16 January 2013

Berikanlah aku kekuatan..

The time of the year has arrived.. Kalau kak hyda ada.. Cnfirm aku dah leh jerit-jerit or paling teruk pun air mata ni jatuh berderai.. Yes, the time of the year has arrived.. Rasanya kalau Dr Rusmidah ada pun akan jadi perkara yang sama.. Aku tak tahu kenapa tapi setiap kali bermulanya tahun.. Pabila awal tahun menjelma.. Ia datang lagi.. Supreme mood swing.. Cuma kali ni aku lebih sebak, lebih kecewa dengan diri sendiri.. Rasakan bagai insan yang tak tahu bersyukur ke apa.. Dari tahun ke tahun aku cuba mencari sebab, konklusi yang paling hampir hanyalah aku terlalu meletakkan 'expectation' yang menggunung dalam diri aku.. Aku terlalu mencabar diri aku.. Cuma aku pun tak faham kenapa hari ini aku leh rasa semua ni.. Nak katakan aku put high expectation in my life.. Takdelah macam dulu.. Tak la meletakkan harapan yang super menggunung pun.. Aku rasakan aku dah cukup laid back.. Tak terlalu pushy dan tak terlalu memaksa.. Cuma kenapa mood aku boleh swing dalam tempoh yang sama setiap tahun.. Apa yang trigger semua ni..

Dan to make things worst.. Aku tak jumpe penimbal balik untuk perasaan ni.. Kalau dulu ada Hafidz, Rahman, tak pun Dr Rusmidah, Yus, Hyda.. Cuma kali ni, yeah.. welcome to the real world.. Face it zamir.. Benda ni yang ko risau dalam pertengahan tahun lepas dan.. sekelip mata je 6 bulan berlalu.. Timbul tenggelam hidup ko bergantung macam mana pengurusan emosi bermula pada saat ini.. Kalau ko tak jumpa ballas dan pengimbal balik dalam masa terdekat.. Jangan percutian yang ko kejar ni akan hadapi masalah.. Silap-silap trip ke Arizona pun leh dipersoalkan.. Maka sila-silalah buat refleksi secepat mungkin.. Tengok balik nikmat apa yang ko kufurkan lagi.. Hati sapa yang ko sakiti lagi.. Hidup siapa yang ko musnahkan baru-baru ini..

Aku tak nafikan perasaan ni pun datang dari badan aku yang dah penat.. "Mungkin ko tak rasa diri ko pushy.. Tapi tak mustahil ko push fizikal and mental ko towards their limit.. Tolonglah aknowledge diri ko sendiri.. Sebab banyak kali subconciously ko sentiasa pandang diri ko macam sampah di jalanan.. Takde nilai.. Bila macam tu, ko keep push diri ko untuk achieve lebih tinggi lagi.. Jadi lebih baik lagi... Mungkin mental pressure ni salah satu faktor yang buatkan mood swing.." Am I being tooo hard on myself.. Sampaikan diri aku sendiri rasa aku tak sayang pada diriku.. Parah kalau camni.. 

Yes, at the end aku tak tau apa yang sebabkan semua ini.. Tu yang aku decide untuk rehat kat rumah malam ni.. Owh yes buat masa ni memang aku craving untuk lepak-lepak dengan few peeps.. Cuma entahlah.. nak tunggu memang sumpah berjanggut tapi biarkanlah...

No comments: