Pages

Wednesday 16 May 2012

Neither Good Nor Evil...

Okay.. kita dah citer benda alah nie dalam isu-isu yang lalu.. Yang mana takde kebaikan mutlak dan kejahatan mutlak kerana kuasa mutlak itu milik Allah.. Yes, dan aku dah citer macam mana ego aku dihancurkan dengan begitu saja.. But it kick me in the back too.. Tapi takpe itu cerita lama.. dan dalam beberapa hari ni aku gali dan gali balik sifat-sifat aku yang dulu.. bukan niat aku nak bina balik Ego tu cuma aku bukan manusia yang sempurna dan aku juga bukannya memiliki sifat maksum.. maka untuk mengejar keinginan aku pada ilmu.. Aku kene ingat dan kembalikan semua latihan yang diterapkan dalam diri aku secara fizikal dan mental.. Latihan yang memaksa aku untuk terus hidup dalam dunia ini... Dengan jalan yang aku pilih.. Memulakan sesuatu bukanlah sesuatu yang mudah namun ianya bermula dengan satu langkah.. diikuti dengan langkah yang lain.. Selama ini aku terlalu takut untuk melangkah semula kerana aku takut untuk menerima kegagalan yang mungkin menjelma bila-bila masa.. Namun semua ini perlu berubah.. Latihan dan pengorbanan yang aku lakukan tahun demi tahun tidak seharusnya berakhir dengan sedemikian rupa.. Semua pengorbanan dan kehidupan yang aku korbankan bukan untuk aku sia-siakan.. Perasaan yang aku buang selama ini, keinginan yang aku pendam selama ini bukan  berakhir di sini.. Masa muda yang aku gunakan demi mendambakan ilmu akan menjadi sia-sia jika kaki ini kaku.. tidak melangkah lagi..

Diri ini harus teguh berdiri kembali.. dan kini aku temui jawapan yang pasti membuat diri ini melangkah kembali.. Aku perlu kembalikan sikap dan sifat dalam diriku yang telah lama terpendam.. Hari demi hari ianya di sorok jauh dalam sanubari.. Tahun demi tahun ianya disembunyikan demi tidak menyakiti sesiapa.. Kerana aku tahu bertapa bahaya jika sifat ini tidak berada dalam kawalan yang sewajarnya.. Namun aku akur dan terpaksa lepaskan juga.. Ianya tidak mengenal mangsa dan tidak mengenal usia.. Aku kene kembali mengambil hidupku.. dan menetapkan haluan hidupku... Seperti mana ibu selalu berpesan.. Be the best now and always.. Be the best at every single thing that I'm doing.. Jangan buat separuh jalan dan jangan buat sambil lewa.. Fokus dan lakukan yang terbaik.. Biar putih tulang dari putih mata.. Do every single thing and give it my best shot.. Tak kisah sama ada dalam kehidupan seharian.. dalam kerja seharian.. Sampaikan pengaturan pernafasan harus dilakukan dengan baik.. Ingat balik, macam aku minimumkan masa untuk bernafas waktu jogging then atur balik pernafasan.. macam mana gerak kaki dan tangan selari dengan pernafasan.. Yang mana at the end lepas jog takkan tercungap pown.. Ingat balik macam mana aku minimumkan jarang perjalanan, masa yang perlu di ambil dan semua benda.. Macam mana aku tengok semua benda, semua detail dan optimumkan semua tenaga dan masa seharian yang aku ada... Keep my mind rolling.. not giving up on single available opportunity.. So itu yang aku belajar dan praktis kan.. Biarkan apa kata orang.. biar ape orang fikir.. Tak kisah la orang nak cakap aku picky ke, nerd ke, skema ke.. Lantak diorg la kan.. bukan nya aku hidup dan mati sebab diorg.. Nope..

It is time to be bold.. to be firm.. Untuk tuntut hak aku, untuk tuntut apa yang aku patut dapat.. It is time to be strict.. It is time to say what I want and No to what I hate.. Takde lagi nak jaga hati dan perasaan orang lain.. Now it is the moment of truth.. Takde lagi nak jaga hati orang.. Kalau dah diorg mintak sangat mulut aku jadi macam black hole.. It will be done.. Jujur pada diri sendiri Zamir... Tak yah nak jadi plastik depan orang.. Kalau tak suka cakap je tak suka dan kalau tak boleh cakap je tak boleh.. Redeem your right.. Okay kene mengaku la cara nie akan buat tak ramai orang selesa berdamping dengan aku.. tapi yang pasti sapa yang berdamping nanti jujur dan boleh terima sape diri aku sedia ada... It is time to be the real you.. Dekat UTM dulu ko dah buat macam nie and yet the people that stick with you still stick with you till this very day.. because it been built up under an honest relationship and we owe each others a lot.. We riding the same way to pursue the infinite excellent in our own field.. 

So be yourself.. Aim for the best, be perfectionist, optimized every single movement.. Be knowledgeable.. No room for errors.. Yup you being harsh before but nothing come easy and cheap right.. Either my way or the highway.. Either you accept my method or get out from my life.. Hahahahah.. 

It is time.. Bring back the part that you've been hiding since April 2010 back into this very Earth and Do not hold back anymore..

*Ok macam emotional di situ tapi tu yang terbaik kowt...*

No comments: