Pages

Monday 21 May 2012

Baik dan Penyayang..

Sometimes the question is complicated but the answer is simple..
 That is life.. Itu pendapat aku.. Kadangkala kita terlalu lama fikirkan sesuatu perkara dan kita terlalu lama fikirkan sebab ianya terjadi.. sedangkan jawapan yang ada mudah... Sejak kebelakangan ni aku dalam dilemma.. Am I too nice.. Aku terlalu baik ke? sebab dapat respond from Amrul.. "Zamir dah jadi baik dan penyayang".. Is it true when I'm being soft.. it is a good thing.. When I'm being nice, it is a good thing... Sebab aku belajar nothing come easy.. and easy come easy go.. So sebelum aku datang sini.. To be honest I'm giving a hell treatment to most of my friends and juniors... bukan sebab aku benci diorg.. bukan sebab aku tak kisah pasal hidup diorg.. tapi might be that the way that I show or menzahirkan my tought and everything in it.. The way that I show I care for them and that is the way I loved them... Ye la, orang tua-tua pown penah cakap, marah tu tanda sayang.. Aku tau mulut aku ada masanya leh tahan.. and its hurt.. but I do care about them.. Every single of them.. Yang aku pernah marah n so on la... because I do care and loved them deep in my heart (So sape yang tak pernah kene marah tu sedar-sedar la kan.. either aku malas nak layan or your're non-existence creature in my life)

Tapi sejak aku datang Bristol.. I've been controlling myself.. bak kata orang behave like a human should be.. Tu yang kuar frasa baik dan penyayang.. Cuma aku rasa seolah-olah semua nie lakonan.. Aku berlakon dalam kehidupan seharian sebab aku tahan diri aku.. tapi ada jugak orang kata bagus untuk melawan nafsu (mungkin mulut aku jadi cmtu sebab ikutkan nafsu kowt).. ataupun sebab didikan pendebat-pendebat mashyur sejak kecik... So is the answer will be that simple.. Be yourself regardless of what people will think about you? Is it that simple.. 

Aku sendiri pown tak tau.. I wanna be that person.. The person who are really passionate in his life and what he do.. and really care and loved others in his own unique ways.. The answer is simple right? but is this the right answer??? or there is another simple answer

No comments: