Pages

Monday 4 February 2013

Rindu.. Bosan.. Annoyed..

Orang selalu cakap.. Bila kita tak dapat sesuatu perkara.. Kita akan berusaha sehabis mungkin untuk dapatkan benda alah tu.. Tapi bila kita dah dapat, jarang kita hargai.. Akhirnya benda tu boleh terbiar dan diabaikan begitu saja.. Namun, sama je kalau benda tu susah kita nak dapat.. Sampai nak masuk tahap kategori mustahil nak dapat.. Akhirnya kita rasa bosan dan annoyed..

Okay statement kat atas takde kaitan dengan situasi sebenar.. Hahahaha..

Cuma aku dah bosan dan annoyed dengan sikap aku sendiri.. Yes.. aku bosan dengan diri aku... bukan apa.. Degil sangat diri ni.. keras kepala plak tu.. Dah bape kali aku pesan jangan nak layankan perasaan tu.. Kan skang ko sendiri rasa bosan sebab mustahil nak achieve benda alah tu.. At the end ko menyampah and annoyed kan.. Annoyed melayan perasaan sendiri yang at the end tak kemana.. 

Dah faham kan sekarang tujuan ko datang Arizona.. Bukan semata-mata nak siapkan percutian kali ni.. Bukan sekadar nak guna alat XPS/UPS dan sebagainya.. Tujuan utama nak perbetulkan balik diri.. Nak tune balik hati, akal dan perasaan.. Untuk pastikan yang diri ko bersedia untuk menghadapi cabaran, ujian dan peperangan seterusnya.. Kalau mental state tahap sampah macam ni.. Jangan harap la nak survive dalam peperangan mendatang.. 

Sejak jatuh bangun ko baru-baru ni, banyak sangat ko bergantung harap kat manusia lain.. Come on, zamir yang aku kenal dulu tak selembik ni.. Lemah tahap cipan.. Sikit-sikit nak ngadu.. sikit-sikit nak sedih.. sikit-skit nak emosi.. Bapuk ke ape.. Kalau aku leh tampar diri sendiri memang dah lama aku tampar laju-laju.. Memang la aku alami trauma sebab kegagalan lalu, tapi tu bukan alasan untuk aku kekal macam ni.. Sejak bila aku belajar tabur masalah aku kat orang.. Man it up.. Orang lain pun ada masalah, yang ko sibuk-sibuk nak tambah masalah orang ape hal.. Lek lek sudah.. Settlekan masalah sendiri and stop bothering other people.. 

So ingat balik kenapa ko dicampakkan kat padang pasir yang kering tandus ni.. Bukan kat kawasan banyak kawan yang ko kenal.. bukan dekat kawasan yang ko selesa dengan persekitaran.. Ingat.. Ko kene campak kat sini untuk sort balik life ko.. Untuk hanya bergantung pada kudrat ko sendiri dan tawakal pada Sang Pencipta yang Maha Agung.. Mudah.. simple.. Campakkan semua perasaan, passionate dan ape kejadah benda lain terhadap orang lain.. Baik perempuan yang ko baru nak ayat ke, ataupun skandal-skandal lama.. Pi campak jauh-jauh.. Bukan kekal lama pun.. Setiap yang datang pasti pergi.. Setiap pertemuan pasti wujud perpisahan.. So takyah nak gedik-gedik.. Ngada-ngada nak bina attachment bagai.. Stop it and live with it..

As simple as that.. tu alasan sebenar kenapa ko kene campak punyalah jauh dari semua kenalan, rakan, taulan dan ape kejadah benda lain.. Sort it out.. sort it out.. Lepas habis trip kali ni.. baik sebulan, dua bulan or tiga bulan.. Ko dah jadi better, stronger and wiser.. Bukan budak lembik cam tapir.. Build a strong body, heart and emotion.. Not to be moved unnecessarily by unwise judgement..

Ingat.. Sort it out.. 

No comments: