Pages

Thursday 7 February 2013

Padamkan semuanya..

Akhirnya.. selepas aku simpan hampir semua kenangan dalam tempoh 8 tahun ni..  Dalam bentuk gambar, video dan penulisan.. Aku dah padamkan semuanya.. Memori biarlah tinggal memori.. Kenangan biarlah tinggal sebagai kenangan.. Kasih dah sayang suatu masa dulu biarkan ianya kekal sebagai sejarah.. Aku pun tak pasti mana datangnya kekuatan ini untuk padamkan semuanya.. Tiba-tiba pagi ni aku rasakan inilah masa terbaik untuk letakkan semuanya dibelakang aku.. Hilangkan perasaan sayang yang aku pernah ada pada insan-insan yang tertentu dalam tempoh masa 8 tahun yang lalu.. 

Aku tak nafikan pertemuan dan perkongsian itu sangat bermakna.. Namun hidup harus diteruskan dan jangan dikenang perasaan lalu.. Dosa-dosa lalu.. Onar dan duri masa lalu.. Korang pun dah bahagia sekarang.. Dan insyaAllah tak lama lagi akan tiba masaku.. Dengan izinNya.. Maka tak seharusnya aku simpankan semua perasaan ini.. Kerna aku risau dan khuatir ianya akan memudaratkan kebahagiaan korang.. That's it.. Sejam yang lalu merupakan detik terakhir aku mempunyai memori bersama korang.. Yang hadir dengan pelbagai bukti.. Namun biarkan sejarah menjadi sejarah..

Alhamdulillah akhirnya aku mempunyai kekuatan untuk membuang semuanya dari hidupku.. Melepaskan perasaan yang tak sepatutnya hadir in the first place.. Inilah hari terakhir akan aku ingatkan semuanya.. Ingatkan kasih sayang yang pernah ada antara kita semua (haih ramai benar).. Terbenamnya matahari malam ini, terlelapnya mataku menandakan penamatnya masa silam aku.. 

Semoga semua persediaan ini bakal membuatkan insan yang terpilih di masa akan datang menerima aku seadanya dan sebaik mungkin..

No comments: