Pages

Friday 11 November 2011

Nitrogen - Hexanamine - Ammonia -----> XD

Syukur ke hadrat Illahi, baru selesai analisis data-data ammonia dan semuanya seolah-olah memberangsangkan.. banyak perbincangan yang berkembang dari satu malam ke malam yang berikutnya.. Thanks to all of you who help me throughout the process.. Bila dilihat kembali, tak sangka nie pertama kali parameter gas aku berubah dalam dunia percutian nie.. even dalam dunia penyelidikan aku yang sebenar.. menarik gak gas phase chemistry nie.. It let your imiganation run wild.. Wildest dream you can ever have.. Dari nitrogen, berubah ke hexanamine dan akhirnya ke ammonia.. Banyak perubahan fasa yang dapat dilihat..

Macam-macam teknik perincian yang telah disusun atur.. makin banyak data yang menghampiri kajian tahun 80-an, 90-an dan awal millenium. rasanya makin hampir dengan jawapan yang dicari.. makin hampir dengan keinginan yang menyelubungi hati.. Semuanya terasa makin hampir.. Seolah-olah banyak bebanan terangkat begitu saja.. seolah-olah titisan air mata selama ini bakal berjumpa dengan tangisan gembira.. harapnya jawapan kepada segalanya makin hampir.. Jika benar ini jawapannya.. tiba la masanya untuk.. merangka teori mengubah falsafah dan menjana mekanisma baru.. merubah pandagan dunia pada seketul batu bernama berlian..

InsyaAllah, semoga jawapan itu menjadi milik kita dalam hari-hari mendatang.. Setiap kegagalan itu bukan lah sesuatu yang gagal.. tetapi sesuatu ilmu baru yang kita terokai... mungkin hasilnya berbeza dan untuk aplikasi yang berbeda.. Cuma matlamat kita bukan ke arah itu lagi..

No comments: