Pages

Thursday 17 November 2011

Cerita hari ini..

Aku rasakan makin hari makin kemalasan diri ini melanda.. dan makin hari banyak benda yang aku tidak pelajari.. makin hari aku tidak pergunakan segala kurniaan yang diberikan kepada aku.. dan makin hari... aku kian jadi sebegini...

Sering kali aku mencari kenapa dan bertanyakan kenapa.. padahal kemalasan menjadi kunci utama.. aku tahu siapa musuh dan bagaimana untuk mengatasinya.. namun aku tidak berbuat demikian... Aku cuba mencari kekuatan untuk meneruskan kehidupan ini.. aku cuba dan terus berusaha untuk mencari jalan penyelesaian.. dan kini aku tidak pasti adakah aku telah buat yang terbaik dan wajar untuk menghadiahkan sesuatu pada diri ini... ataupun aku masih jauh lagi dari yang terbaik yang membuatkan aku harus lebih berusaha.. 

Aku sendiri tak pasti sama ada kerja aku terlalu perlahan ataupun kerja aku telah menjangkau skop yang lain.. Kini aku tidak pasti dalam banyak perkara.. aku tidak pasti sama ada ianya cukup ataupun tidak.. ianya perlu ataupun tidak.. aku kini kehilangan pertimbangan sebagai seorang manusia.. Aku rasakan makin hari aku makin malas.. namun pabila bertanya pada yang lain.. mereka katakan banyak kerja yang telah aku lakukan.. 

Adakah sifat tidak terlalu mudah puas hati aku telah lenyap yang membuatkan aku telah berpuas hati.. ataupun aku telah berjaya memuastkan sikap tidak mudah puas hati aku.. makin hari aku makin keliru.. cukup atau tidak.. perlu atau tidak.. aku rasakan seperti tidak tapi pada masa yang sama aku rasakan seperti cukup.. buat masa ini aku tidak pasti.. 

Makin hari makin keliru.. tidak pasti apa yang perlu dilakukan..

2 comments:

FaFa said...

cheer up zamir.

Apa yang penting ialah redha Allah dan bukannya penghargaan manusia. :)

Zamir said...

Knfius ar tiha.. taktau dah buat yang terbaik atau tak cukup baik lagi... Taktau tahap mane terbaik tu.. XD