Pages

Wednesday 20 June 2012

Rising Dragon, Blazing Sky...

Alhamdulillah, I’m back on my feet back.. Hari nie walaupun perlahan.. biasalah baru balik bercuti kan.. Namun banyak kerja dapat disiapkan.. Mostly admin stuff termasuklah training instrument dan juga seminar serta conference yang bakal dihadiri.. Banyak email dah berjaya dibalas dengan sopan dan baiknya.. Alat-alat yang perlu dibook pown dah banyak yang setel..
Maka kini bermulalah pengembaraan solo aku kembali.. I’ve decided that I’m not going to wait anymore to walk side by side with anyone.. It will be full speed ahead.. Its either you try your best to catch up with me or die trying.. Aku dah muak dan mual untuk jadi baik dan menunggu.. Jadi baik dan mengajar sedangkan banyak masa yang aku ada aku boleh luangkan for myself improvement.. Maka lepas ni aku hanya akan mengajar dan mendidik orang yang nak diajar dan dididik jer.. Takde makne aku nak tolong semborono. 2 tahun nie cukup lah aku terhegeh-hegeh nak tolong orang.. Memang lah bagus dan tak salah nak tolong orang.. Tapi kalau dah semuanya opportunist dan tak kenang budi.. Buang masa je kan.. Lagi-lagi yang tak faham bahasa.. Even worst yang tak pernah berfikir pun pasal budi dan jasa.. So lebih baik aku jadi macam dulu.. Yang mana setiap kata yang keluar dari mulut nie berduri dan berbisa.. Dan siapa yang betul-betul tegar jer (the chosen one) that will stick till the end..
Aku dan malas.. aku dah muak dan aku dah jemu.. Permulaan baru untuk kembara baru kali ni.. Siapa yang nak kejar aku, kejarlah sendiri.. Takde nyer aku nak bagi tangga, sediakan lif dan sebagainya.. You want something, get it the hard way.. Tak kira la ko kroni Datuk mane ke, Tan Sri mane ke.. Aku tak kisah.. Kalau sesiapa takleh tahan dengan perangai aku lepas ni.. You know where is the door and just get out from my life.. And if you scared to enter the door.. Do not even think to enter it.. Simple.. Senang.. Cuma who ever can sustain.. I can’t promise any reward but I can assure that you will get the very best of me in your life..
Dan basically aku balik/pulang/kembali ke langit lah (bukan cam citer kerajaan langit ayah Pin okay).. I’m a dragon and I will be always up in the sky.. So dah tiba masa aku pulang.. Sape nak ikut, ikutlah.. aku tak halang but it will be a full speed journey ahead.. Try to catch up and don’t lose the trail.. It would not be a pathless journey but I cannot assure the path will last forever..
Maka jangan terkejutlah lepas ni kalau tetibe ade orang cakap aku sombong, bajet bagus or bongkak and so on.. Terpulang pada manusia nak judge ape (Padahal ni la komen dari majoriti junior kat UTM dulu bila mula-mula jumpe).. Itu mulut korang so korang punye pasal la tapi ni badan aku, so hak aku.. So no more mister nice guy.. Nope, never.. Anyone will need to earn my trust now  onwards and it will not come cheap..
Last but not least.. I’ll be there.. up high in the sky.. Roaming free as a dragon rising into the blazing sky of knowledge..

2 comments:

cik rye said...

takley blah ko.. hahah.. patut ar dah lama tak hello2..

Zamir said...

Kene ar.. selama ni dah bagi byk sangat muka kat orang lain.. So skang nie, sape lambat dia kene tinggal.. haha..

Macam ko tak biasa plak mcm dulu-dulu kt utm.. kan ko panggil aku poyo.. hahaha