Pages

Thursday 16 February 2012

Worst Nightmare just around the corner...

Yup.. so true... mimpi ngeri yang aku rasakan sejak 5 or even 7 tahun yang lalu bakal menerjah bila-bila masa.. aku sedar dalam melaksanakan tanggungjawab dalam dunia ini mahupun terhadap diriku.. ianya penuh dengan pelbagai kesilapan, kekilafan mahupun ke**** yang lain-lain.. banyak sangat ke*** nak di listkan.. Namun, percutian aku bakal melabuhkan tirai.. dan inilah mimpi ngeri yang akan kunjung tiba.. bukannya ketakutan selepas percutian ini tetapi persaingan  dan peperangan dengan diriku sendiri.. Yup, antara musuh paling hebat yang perlu aku atasi ialah diri ini sendiri..

Aku sedar diriku tidaklah sehebat insan lain.. ilmu yang terkandung dalam diri ini terlalu kerdil jika nak dibandingkan dengan ilmu alam.. pabila ianya dimasukkan dalam skop percutian kali ini.. aku mula risau.. kerna kini waktu belajarku aku tetapkan sendiri.. tiada peperiksaan.. tiada study group dan tiada perbincangan dalam topik yang sama.. itu belum lagi pabila hilangnya seorang guru dan seorang insan untuk mengingatkan aku bila waktu ku perlu belajar.. untuk memarahi atas kekilafan ku.. memarahi aku atas sikap sambil lewa ku.. kini tiada sesiapa yang akan menjaga diri ini.. it is just a war and a battle between myself.. Diriku sendiri yang menentukan bila dan di mana aku ingin bekerja.. it is a total freedom bak kata sesetengah orang.. Tiada lagi dateline itu dan ini.. jika ada pun ianya flexible dengan diriku.. Jika aku tewas pada kehendak dan keingan nafsu.. Kekalahan ku sudah pasti sebelum peperangan ini bermula... Dan inilah mimpi ngeri yang aku risaukan..

Di mana bila masa percutian ini kian melabuhkan tirai.. akan nampaklah hasil peperangan pertama ini.. selama ini, aku mempunyai bala tentera, rakan sepasukan, teman seperjuangan untuk menghadapi perlawanan terdahulu dan Alhamdulillah ianya kemenangan besar buat kami semua (Yup, tanpa korg semua takkan aku berdiri di sini meneruskan perjuangan di bumi asing ini).. Dan kini bakal ku ketahui hasil dari peperangan kali ini yang hanya bersenjatakan diri dan akal ku sendiri.. Aku mula risau.. setiap kelemahan ku makin kian terpapar dan pabila musuh kali ini merupakan diri ku sendiri.. apa lagi yang tidak diketahuinya.. It is a lonely battle.. Yes, now I'm admitting it.. indeed, it is very lonely.. you are on ur own in your own battlefield without any backup.. no ground support, no air strike and not even a help from the medical team.. and no one can even understanding the battle that your're into.. no one.. .. mungkin ada yang cakap aku pernah laluinya dan apa kita lalui adalah sama.. aku takkan percaya.. sebab setiap manusia berbeza-beza.. manakan boleh peperangannya adalah sama..

Dan yang paling merisaukan aku.. is this battle going to be the turning point in my life.. I agreed that this is the first battle within myself.. the starting point of my life start here.. Every step that I took, every beat that I moved.. It will create who I am in the future.. This is the battle that outer influence play a very small effect in it.. Inilah peperangan yang bakal menguji keupayaan aku sendiri.. sama ada kelemahan aku akan bertukar menjadi kekuatan ataupun kelemahan itu akan terus dimanipulasikan untuk menumpaskan diri ini..

It is not a battle to obtain another piece of sheet.. It is a battle... a war to determine how determine I am in my life..

No comments: